قیمت آهن و دلار اصلاح می شود

قیمت آهن و دلار اصلاح می شود

التهابات دلاری و اتفاقات سیاسی منطقه در پایان کاری هفته گذشته به افزایش قابل توجه قیمت آهن آلات به ویژه قیمت میلگرد منجر شد اما روند افزایشی بازار آهن تأثیری در رونق تقاضای مصرفی نداشته است...

آهن پرایس: روز چهارشنبه قیمت آهن آلات همچنان با افزایش چشمگیر و قابل توجهی همراه بودند و برخی مبادی فروش چندین بار اعلام قیمت کردند اما با این حال تقاضا همچنان در کمترین سطح خود قرار دارد و خرید و فروش محدودی هم که وجود دارد مربوط به تقاضای سرمایه‌ای است.

به دنبال تداوم اخبار سیاسی و نظامی منفی، نوسانات افزایشی بازار ارز در پایان هفته نیز ادامه داشت و قیمت دلار از نیمه کانال 55 هزار تومانی فراتر رفت به طوری که در روز جمعه هر دلار 55 هزار و 650 تومان اعلام شد.

علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی علت افزایش قیمت دلار را اتفاقات منطقه و مسائل سیاسی تلقی کرد و معتقد است طبق تجارب پیشین قیمت دلار پس از مدت کوتاهی به روال قبل بازمی‌گردد.

روز چهارشنبه با افزایش‌های عجیبی در بازار میلگرد مواجه بودیم به طوری که قیمت میلگرد آجدار در برخی شرکت‌ها تا 700 تومان هم افزایش داشت و چند کارخانه هم قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند؛ به عنوان نمونه قیمت میلگرد 14 ذوب آهن 25 هزار تومان اعلام شد و قیمت میلگرد نیشابور هم با 600 تومان افزایش حدود 24 هزار و 110 تومان اعلام شد.

آخرین قیمت میلگرد آجدار

قیمت میلگرد فایکو

قیمت میلگرد ابرکوه

قیمت میلگرد امیرکبیر

23900

23.300

24.500

قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و قیمت تیرآهن فایکو در برخی سایزها حدود 90 تا 100 هزار تومان افزایش داشت و سایر کارخانه‌ها هم قیمت تیرآهن روز را ثبات نگه داشتند.

قیمت روز ورق آهن نیز تقریبا در کلیه کارخانه‌ها ثابت اعلام شد همچنین انواع ورق سرد نیز روند نسبتا ثابتی داشتند به طوری که قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و ورق استیل هم ثابت اعلام شدند.

قیمت پروفیل جهان افزایش 300 تومانی داشت اما قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و سایر پروفیل‌ها ثبات داشتند؛ همچنین قیمت لوله مبلی، قیمت لوله داربستی و انواع لوله‌های درزدار و بدون درز هم ثابت اعلام شدند.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری هم به تبعیت از فضای کلی بازار با افزایش 100 تا 400 تومانی عرضه شدند.

پس از 5 ماه ثبات و آرامشی که در بازار آهن داخلی حاکم بود به تأثیر از التهابات دلاری و ترس از جاماندگی تورم به بروز نوسانات افزایشی منجر شد؛ به عبارتی افزایش قیمت دور از انتظار و چشمگیری روز چهارشنبه در غالب مبادی فروش مشاهده شد اما از آنجایی که اوضاع مسکن همچنان به روال گذشته است و رونقی در آن ایجاد نشده، تغییر چندانی در افزایش تقاضای مصرفی ایجاد نکرده است و تقاضای محدودی هم که مشاهده می‌شود متعلق به تقاضای سرمایه‌ای است.

در رابطه با معاملات بورس کالا می‌توان گفت روز چهارشنبه نیمی از محصولات عرضه شده در بورس معامله نشد، در همین راستا از حدود 201 هزار تن میلگرد عرضه شده تنها 57 درصد آن معامله شد میانگین قیمت میلگرد بورسی در هر کیلو 21 هزار و 731 تومان برآورد شد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: سقف قیمت دلار شکست!

امروز نیز یک میلیون 648 هزار تن انواع محصول فولادی در بورس عرضه می‌شود که حدود 70 هزار تن آن به آهن اسفنجی اختصاص دارد که با محدودیت خرید همراه است به طوری که مشتریانی که مجوز آهن اسفنجی دارند به ثبت سفارش 30 درصد از سهمیه ماهانه مجاز هستند.

همچنین 58 هزار و 440 تن شمش بلوم عرضه می‌شود که قیمت هر کیلو از آن حدود 23 هزار تومان برآورد شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • علی
    علی 1402/11/07 - 22:42 پاسخ

    توروخدا قیمت آهن آلات روبالانبرید مردم توان ندارند وام مسکن روستایی شد۳۵۰بازهم نمیتونیم خونه بسازیم قیمت مصالح و آهن بره بالا توخواب مگه خونه بسازیم

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1402/11/11 - 15:40

      متاسفانه ما تعیین کننده قیمت اهن الات نیستیم، غالبا قیمتگذاریها به صورت دستوریه. در حال حاضر هم نه تنها اهن الات بلکه همه بازارهای مالی و کالایی افزایش دارند.