متقاضیان مسکن نگران گرانی مجدد

متقاضیان مسکن نگران گرانی مجدد
متقاضیان مسکن نگران گرانی مجدد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، گزارشات میدانی از بازار مسکن شهر تهران حاکی از آن است که خریداران حرفه‌ای بازار را ترک کرده‌اند و معاملات نسبت به ماه های سال گذشته ۵۱ درصد کاهش یافته است، قیمت ها نیز نسبت به آذرماه ۱۳۹۴ معادل ۱۸۳ درصد رشد کرده و ۲۳ درصد بالاتر از رشد طلا و ارز قرار دارد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، گزارشات میدانی از بازار مسکن شهر تهران حاکی از آن است که خریداران حرفه‌ای بازار را ترک کرده‌اند و معاملات نسبت به ماه های سال گذشته ۵۱ درصد کاهش یافته است، قیمت ها نیز نسبت به آذرماه ۱۳۹۴ معادل ۱۸۳ درصد رشد کرده و ۲۳ درصد بالاتر از رشد طلا و ارز قرار دارد.
بازار مسکن، ماه گذشته را نیز با شرایط رکود تورمی سپری کرد و این در حالی است که طبق نظر کارشناسان، ظرفیت این بازار برای رشد قیمت پر شده است. طبق آمار وزارت راه و شهر سازی میانگین قیمت مسکن شهر تهران در اسفندماه ۱۳۹۷ به ۱۱ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده که نسبت به زمان مشابه سال قبل از آن ۹۵ درصد رشد یافته است. عده‌ای از فعالان حوزه مسکن معتقد هستند که اگر خریداران با قسمت‌ هایی بالاتر از ارقام فعلی اقدام به خرید کنند در واقع حباب می‌خرند. بازار مسکن در شرایطی رکود تورمی را سپری کرده که قدرت خرید متقاضیان به شدت کاهش یافته و امروز نیز خبر رسید که بانک مرکزی با افزایش تسهیلات تا سقف ۲۸۰ میلیون تومان مخالفت کرد. سقف این وام برای زوجین هم اکنون ۱۶۰ میلیون تومان است. البته عده‌ای از کارشناسان و هم چنین وزیر راه و شهر سازی معتقدند که بالا بردن رقم تسهیلات اثرات تورمی در بازار مسکن ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر، رصد شرایط فعلی بازار مسکن گویای دو ویژگی کاهش قدرت خرید مسکن و افت شدید معاملات است. طبق آمار اتحادیه املاک خرید و فروش ملک در تهران نسبت به زمان مشابه سال قبل معادل ۵۱ درصد کاهش یافته است، زیرا سرمایه گذاران حرفه ‌ای که سال گذشته حضور چشمگیری در بازار داشتند هم اکنون به ندرت دیده می‌ شوند. اندک خریدارانی هم که حضور دارند، متقاضیان مصرفی هستند که از رشد مجدد قیمت‌ ها نگرانند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)