مستأجران به فکر تمدید قرارداد

مستأجران به فکر تمدید قرارداد
مستأجران به فکر تمدید قرارداد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تحقیقات میدانی از آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن نشان می‌ دهد که هم ‌اکنون میانگین افزایش مورد انتظار اجاره‌ بهای مسکن در قرارداد های تمدیدی و همچنین قرارداد های جدید بین مستاجران و موجران نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل ۱۰ درصد است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تحقیقات میدانی از آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن نشان می‌ دهد که هم ‌اکنون میانگین افزایش مورد انتظار اجاره‌ بهای مسکن در قرارداد های تمدیدی و همچنین قرارداد های جدید بین مستاجران و موجران نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل ۱۰ درصد است. این در حالی است که سقف انتظارات عمده موجران برای افزایش نرخ اجاره ‌بهای مسکن در سال جاری و در قراردادهایی که طی روزهای اخیر سر رسید شده و هم‌ اکنون موعد تمدید آن بعد از گذشت یک سال فرا رسیده رقمی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است. هر چند در این زمینه نیز در برخی از محلات شهر تهران و در برخی از فایل‌ها دو نوع رفتار متفاوت از سوی موجران رصد می‌ شود.

در حالی‌که در شرایط فعلی مراجعه به بازار مسکن از سوی هر دو گروه متقاضی بازار یعنی متقاضی خرید مسکن و همچنین متقاضیان اجاره واحد های مسکونی به دلیل شیوع ویروس کرونا به کمترین میزان رسیده است و بسیاری از متقاضیان اقدام برای خرید یا اجاره مسکن را به زمان دیگری بعد از کنترل این بیماری موکول کرده‌اند اما در روزهای اخیر بخشی از تقاضای ناگزیر بازار مسکن یعنی آن دسته از مستاجرانی که قرارداد یک ‌ساله اجاره مسکن بین آنها و موجر سررسید شده است و خواهان تمدید قرارداد یا اجاره واحد جدید هستند، وارد بازار مسکن شده و جست‌و‌جوی خود را آغاز کرده ‌اند.

در این میان موجران این مستاجر ها نیز اقدام به حضور در بازار برای اطلاع از نرخ‌ های جدید اجاره‌ بها برای تمدید قرارداد با مستاجر یا آغاز پروسه بازاریابی برای یافتن مستاجر جدید کرده‌اند. هم‌اکنون این دو گروه یعنی موجران و مستاجرانی که قراردادهای یک‌ ساله آنها سررسید شده است، متقاضیان ناگزیر از حضور در بازار هستند. در حالی‌که بخش قابل توجهی از متقاضیان خرید مسکن فعلا دست نگه داشته و خرید خود را به آینده موکول کرده‌ اند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)