مسکن آلوده به ویروس ارز

مسکن آلوده به ویروس ارز
مسکن آلوده به ویروس ارز

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، نبض اقتصادی شاخصه ای از ارتباطات ارزشی میان بازار های سرمایه می باشد. چنانچه قرار باشد سرمایه های در گردش را در سطح کلان اقتصادی مورد بررسی قرار دهیم ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، نبض اقتصادی شاخصه ای از ارتباطات ارزشی میان بازار های سرمایه می باشد. چنانچه قرار باشد سرمایه های در گردش را در سطح کلان اقتصادی مورد بررسی قرار دهیم به یک روند ضربانی پی می بریم به طوری که رکود در اصل حباب، تلقی می شود که به فراخور زمان و سیاست های اعمالی از سوی صاحبان سرمایه های کلان که در اصل حکومت ها می باشند، مدام درحال تغییر است.

 آن ها سرمایه های خود را که تنها دلیل رشد یک بازار می باشد به یکی از بازار ها تزریق می کنند و قبل از این که بازاری از سرمایه های جذب شده اشباع شود نقدینگی خود را به بخش دیگری از بازار سرمایه منتقل می کنند و این چرخه ای ادامه دار در بازار سرمایه می باشد که دائما در حال تکرار می باشد. حال در این چرخه هر چه سرمایه گذار با مسیر نقدینگی هماهنگی بیشتری داشته باشد قاعدتا با حرکت رشد سرمایه، سود سرشار را تجربه خواهد کرد. حال در این میان بخش مسکن به بخش بسیار مطمئنی برای سرمایه گذاری تبدیل شده و برای آن سه دلیل اصلی زیر را می توان برشمرد:

1-کمبود مسکن در سطح کشور به خصوص در کلان شهر ها
2-نبود نظارت های مالیاتی بر مسکن ها
3-محبوس شدن سرمایه های قبلی به عنوان اصل بازار سرمایه (در اصل خود این نقدینگی ها به بازار سرمایه تبدیل شده اند و نه املاک فوق)

پس وقتی بازار سرمایه ما کالا یا علم نباشد، حبابی بزرگ تحت عنوان ارز به بازاری فراگیر تبدیل می شود که تمامی بازار های دیگر را نیز درگیر می کند و در نهایت حتی می تواند جهت فروپاشی اقتصادی در سطح کلان نیز به شمار آید. متاسفانه کشور ما نیز  به این ویروس اقتصادی آلوده شده و انتظار می رود قبل از این که شاهد فاجعه ای جبران ناپذیر در اقتصاد کشور باشیم این معضل اقتصادی از پیکره ی زخمی اقتصاد کشور و بازار مسکن بر طرف بشود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)