مسکن در انتظار بازگشت ثبات

مسکن در انتظار بازگشت ثبات
مسکن در انتظار بازگشت ثبات

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در سال‌ های اخیر بازار مسکن به دلیل وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه با رکود قابل ‌توجهی مواجه بود؛ در حال حاضر نیز شاهد کاهش معاملات در حوزه مسکن هستیم و البته این موضوع در کاهش قیمت مسکن تأثیری چندانی نداشته و هم چنان شاهد رقم‌ های نجومی در بازار مسکن هستیم...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در سال‌ های اخیر بازار مسکن به دلیل وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه با رکود قابل ‌توجهی مواجه بود؛ در حال حاضر نیز شاهد کاهش معاملات در حوزه مسکن هستیم و البته این موضوع در کاهش قیمت مسکن تأثیری چندانی نداشته و هم چنان شاهد رقم‌ های نجومی در بازار مسکن هستیم.

مسکن به‌ عنوان یکی از نیازهای اصلی هر خانواده در سال‌ های اخیر تحت تأثیر شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه با افت‌ و خیزهای بسیاری مواجه بوده و رشد فزونی و به‌ یک ‌باره قیمت مسکن و هم چنین کاهش قدرت خرید مردم باعث شد تا خانه‌ دار شدن به یک آرزو برای اقشار کم‌ درآمد جامعه بدل شود. اما همان‌طور که گفته شد در پی تحولات اقتصادی ماه‌ های گذشته در کشور، بازار مسکن نیز از این قضیه مستثنا نبوده و تحت تأثیر افزایش قیمت قرارگرفته و قیمت مسکن با روند صعودی افزایش یافت.

بر اساس گزارشات به عمل آمده از بازار مسکن و مشاورین املاک سطح شهر ، هم‌ اکنون بازار مسکن در حالت سکون قرار داشته و به دلیل افزایش بی‌ رویه قیمت مسکن و در پی آن افزایش نجومی اجاره ‌بهای منازل و هم چنین ورود بیماری کرونا به کشور علی‌ رغم نزدیکی به عید همچنان شاهد رکود سنگین در این بازار هستیم.

برخی از خریداران مسکن که نگاه سرمایه‌ای به آن نداشته و صرفاً برای صاحب ‌خانه شدن قصد خرید مسکن دارند، با توجه به شرایط کنونی و افزایش بی‌ رویه قیمت‌ واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهر، تحت تأثیر این رشد قیمت، در انتظار بازگشت ثبات به بازار مسکن و یا کاهش قیمت‌ها هستند؛ از همین رو معاملات خود را به تعویق انداخته و در کنار آن به دلیل کاهش قدرت و توان مالی مردم، مستأجرانی که به‌ دنبال سرپناهی برای خانواده خود هستند با حضور در هر مشاور املاکی یا به در بسته می‌خورند و یا با قیمت‌ های نجومی مواجه می‌شوند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)