مسکن غرق در رکود

مسکن غرق در رکود
مسکن غرق در رکود

آهن پرایس: طبق آخرین گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار نابسامان مسکن میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به 27میلیون تومان رسید. این در حالی است که در دیگر کلان شهر های کشور...

آهن پرایس: طبق آخرین گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار نابسامان مسکن میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به 27میلیون تومان رسید. این در حالی است که در دیگر کلان شهر های کشور همچون اصفهان و خراسان وضعیتی همانند پایتخت برقرار است. با بررسی آمار ها از اوایل سال 96 میتوان نتیجه گرفت که رشد قیمت مسکن در کشور ما از رشد قیمت مسکن جهانی کاملا بیشتر است. وقتی این رکورد را در معادله عرضه و تقاضا وارد میکنیم نتیجه حاصله یک فاجعه می باشد. در چنین شرایطی در سطح کشور شاهد رکود شدید معاملات مسکن هستیم و معاملات انجام شده اکثرا دولتی و از جنس استیجاری می باشند.  

از طرفی بشدت با کمبود مسکن مواجه هستیم اما در چنین رکودی برای هیچ سازنده ای ساخت و ساز به صرفه نخواهد بود. آنچه که کارشناسان سیاسی بر آن مستند می کنند بحث آینده اقتصاد در دراز مدت است. آنها می گویند با تغییر رویکرد توضیع ثروت در جهان و انتقال قدرت از منابع امریکایی به چین آمریکا عملا به مهره ای سوخته در جهان تبدیل شده است که به قدری با مسائل داخلی خود درگیر است که عملا در یک جنگ داخلی گرفتار شده است و تمامی این موارد در کنار هم شرایط را برای چین محیا ساخته است تا با سیاست جدید خود این خلع را پر کند.

در این میان منطقه خاور میانه به عنوان مرکز تامین انرژی زمین یکی از مناطق مهم جهان طلقی می شود که تسلط بر آن برای هر کشور کنترل بر تمام جهان را به دنبال خواهد داشت و ایران به عنوان قوی ترین کشور در این منطقه برای چین بسیار مهم خواهد بود. پس در مسیر پیش رو رشد اقتصادی و به دنبال آن خروج از رکود های بازاری از جمله بازار مسکن بسیار محتمل می باشد اما تا آن زمان مدیریت شرایط فعلی از اهمیت بسیار ویژه ای قرار دارد چرا که چین به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در خاور میانه است و به دنبال آن عملکرد کشور ما در مقابله با این رویکرد بسیار مهم خواهد بود چرا که معادله فوق تعیین خواهد کرد که ما در ادامه رقیب چین باشیم یا دشمن یا دوست. البته بهترین و سود آورترین حالت برای ما رقابت خواهد بود که برای چنین امری مدیریت اقتصادی ویژه ای نیاز است که در حال حاظر کمبود آن بشدت به چشم میخورد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 2 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)