مسکن مهر غرق در ابهام

مسکن مهر غرق در ابهام
مسکن مهر غرق در ابهام

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با گذشت سال ها از ساخت مسکن مهر در بسیاری از مناطق هم چنان با مشکل زیر ساخت و انشعابات مواجه می باشیم به طوری که از 200هزار واحد مسکن مهر هنوز تحویل 500هزار واحد آن محقق نشده است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با گذشت سال ها از ساخت مسکن مهر در بسیاری از مناطق هم چنان با مشکل زیر ساخت و انشعابات مواجه می باشیم به طوری که از 200هزار واحد مسکن مهر هنوز تحویل 500هزار واحد آن محقق نشده است و تداوم مشکلات عنوان شده پرونده این نوع ساخت و ساز ها را با چالش روبرو کرده است. چالشی که وعده و وعیدهای مسئولین سال 98 را برای تکمیل و رفع نواقص نشان می دهد که البته شدت کمبود و کاستی ها بیانگر زمان بیشتری برای ایجاد زیرساخت و سایر نیاز های این پروژه بزرگ برای اسکان متقاضیان است. چرا که وعده جشن اتمام مسکن مهر، دو سه سالی است که اعلام می شود، اما خشکی منابع دولتی برای ایجاد زیرساخت های طرح مانع از تحقق این هدف شده است.

اگر چه کارشناسان اذعان داشتند که هدف اولیه مسکن مهر کاهش قیمت مسکن نبوده است و در تورم 40درصدی ایجاد شده و جهش سه برابری نرخ ارز در دولت های نهم و دهم نیز بی تاثیر بوده است.اما واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد. حتی اگر هدف ایجاد این چنین پروژه هایی خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه بوده است می توان با جرأت گفت که موفقیت آمیز نبوده و بیش از اینکه مشکلی را از دوش این اقشار بردارد مشکلات عدیده ای را برایشان ساخته است.

روند صعودی قیمت هر متر مربع مسکن مهر از سال 86 با وسوسه ورود مستقیم دولت برای خانه دار کردن مردم مواجه گشت که نتیجه ای جز اینکه پس از ۱۱ سال هنوز پروژه ها به طور کامل تکمیل نشده اند  و تعداد مستاجران نیز از ۲۶ درصد در سال ۱۳۹۱ به ۳۱ درصد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است،در بر نداشته است.

 احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت که دولت به تن هایی قادر به حل همه مشکلات این طرح نخواهد بود و باید طبق نظر وزیر راه و شهرسازی تفاهم نامه ای با استانداران تهیه شود تا تعهدات وزارت راه و شهرسازی و استانداران برای اتمام هرچه سریع تر مسکن مهر در کشور مشخص شود.

 شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)