مسکن، رویای دست نیافتنی

مسکن، رویای دست نیافتنی
مسکن، رویای دست نیافتنی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، جهش قیمت مسکن در تهران طی سال گذشته به خروج اجباری خانه ‌اولی‌ ها از بازار خرید منجر شد. آمار ثبت ‌نام خانه ‌اولی‌ها برای دریافت وام مسکن یکم به‌ عنوان یک نشانگر قابل اعتماد از رفتار این گروه تقاضا نشان می‌دهد سال گذشته در پایتخت تقاضای موثر از سمت...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، جهش قیمت مسکن در تهران طی سال گذشته به خروج اجباری خانه ‌اولی‌ ها از بازار خرید منجر شد. آمار ثبت ‌نام خانه ‌اولی‌ها برای دریافت وام مسکن یکم به‌ عنوان یک نشانگر قابل اعتماد از رفتار این گروه تقاضا نشان می‌دهد سال گذشته در پایتخت تقاضای موثر از سمت خانه ‌اولی‌ها برای خرید مسکن ۴۰ درصد ریزش کرد. میزان کاهش در پایان سال تا مرز ۷۰ درصد هم رسید. سال گذشته از هر ۵ نفر خانه ‌اولی که موعد دریافت وام‌ شان در تهران فرا رسیده بود، یک نفر توانست صاحب‌ خانه شود. اوضاع خانه‌ اولی‌ ها در سایر شهرها با تهران تفاوت دارد. خرید مسکن در مناطق دارای اولویت  نیمی از خانه ‌اولی‌ ها در بازار مسکن تهران تحت تاثیر جهش قیمت مسکن  تغییر کرده است.
آنچه سال گذشته در بازار خانه ‌اولی ها گذشت، حاکی از آن است که، در تهران این گروه از متقاضیان مسکن که مصرفی ‌ترین نوع تقاضا محسوب می ‌شود در طول سال ۹۷ به تناسب رشد قیمت فروش آپارتمان، از بازار خرید خارج شدند و از بین  اجاره‌ نشینی یا سکونت در اطراف پایتخت یکی را انتخاب کردند. براساس آمار های موجود در سال ۹۷ در شهر تهران میزان ثبت ‌نام خانه ‌اولی ‌ها برای وام خرید مسکن ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۶ کاهش پیدا کرد. این در حالی است که با توجه به میزان ازدواج‌ ها و تقاضای انباشت، انتظار تا مرز ۹۰ هزار نفر در سال افزایش پیدا کند.
اما تعداد ثبت ‌نام‌‌ کننده‌ ها برای دریافت وام خرید خانه اول در پایتخت از ۶۴ هزار نفر در سال ۹۶ به ۳۹ هزار نفر در سال ۹۷ کاهش یافت. بررسی ‌ها درباره علت ریزش تقاضای خرید مسکن از سمت خانه‌ اولی ‌ها نشان می‌دهد: سال گذشته اثر تخریبی تورم مسکن بر قدرت خرید خانه‌ اولی ها، بیش از سایر گروه‌ های متقاضی بود و همین عامل مخرب، به انصراف آنها از سپرده‌ گذاری برای دریافت وام مسکن یکم و در نتیجه، ناتوانی از خرید خانه منجر شد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)