مشاوران املاک به دنبال افزایش قیمت

مشاوران املاک به دنبال افزایش قیمت
مشاوران املاک به دنبال افزایش قیمت

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، طبق گزارش های حاصله از آمار سرشماری جمعیت و مسکن در سال 97، بیش از 4 میلیون خانوار مستاجر هستند. همچنین طبق همین سر شماری چیزی حدود 5 میلیون واحد مسکونی خانه خالی از سکنه و خانه دوم در سطح کشور وجود دارد...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، طبق گزارش های حاصله از آمار سرشماری جمعیت و مسکن در سال 97، بیش از 4 میلیون خانوار مستاجر هستند. همچنین طبق همین سر شماری چیزی حدود 5 میلیون واحد مسکونی خانه خالی از سکنه و خانه دوم در سطح کشور وجود دارد. این اعداد و ارقام نشان می دهد که عرضه و تقاضا متناسب با وضعیت بازار مسکن نمی باشد. طبق گفته رییس کمسیون عمران مجلس در حال حاظر بخش مسکن با کمبود 4 میلیون واحد در بازار مواجه شده است؛ در حالی که باید سالانه چیزی حدود یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود، اما میزان تولید بسیار کمتر از این رقم است.
وجود این میزان انباشت تقاضا در بازار در شرایطی که با عرضه مسکن مواجه هستیم، خود مهم ترین عامل افزایش قیمت در بازار مسکن محسوب می شود. در این شرایط وزیر جدید راه و شهر سازی برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا در بازار مسکن ساخت 900 هزار واحد مسکونی را تا پایان سال 99 در دستور کار قرار داده و امید بر این است که 400 هزار واحد مسکونی در شهر های جدید احداث شود و عملیات ساخت 500 هزار واحد هم در مسکن مهر به اتمام برسد و این واحد ها به متقاضیان و مخاطبان تحویل گردد.
نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران اظهار کرد در اوایل تیر ماه احتمال تغییر قیمت مسکن وجود دارد، این تغییر قیمت وابستگی شدیدی به وضعیت اقتصادی کشور از جمله ارز،طلا و سکه و... دارد، در صورتی وضعیت بازار مسکن رو به روند بهبود خواهد رفت که وضعیت بازارهای موازی تغییر کند و بازار ملک نیز ثبات قیمتی داشته باشد. در حالی که بازار مسکن افزایش قیمت داشته باشد، شاهد یک رکود تورمی در این بازار خواهیم بود و قیمت‌ها به ویژه در بخش خرید مسکن رشد خواهد داشت، اما به طور طبیعی متناسب با نرخ تورم در این بازار، قیمت‌ ها تغییر خواهد کرد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)