مشکلات داخلی و خارجی فولادی ها

مشکلات داخلی و خارجی فولادی ها
مشکلات داخلی و خارجی فولادی ها

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، همان گونه که می‌دانیم کشور ما جزء ١٠ کشور اصلی تولید کننده فولاد دنیا بوده و خوشبختانه تولیدات کشور بدلیل کیفیت بالا حرف‌ های فراوانی برای گفتن در فولاد دارد و با برنامه ریزی صحیح و مدام می توانیم آهن و فولاد بازار‌های هدف را تامین کنیم. به اظهارات کارشناسان...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، همان گونه که می‌دانیم کشور ما جزء ١٠ کشور اصلی تولید کننده فولاد دنیا بوده و خوشبختانه تولیدات کشور بدلیل کیفیت بالا حرف‌ های فراوانی برای گفتن در فولاد دارد و با برنامه ریزی صحیح و مدام می توانیم آهن و فولاد بازار‌های هدف را تامین کنیم. به اظهارات کارشناسان بازار فولاد، کشور ما با دارا بودن کارشناسان خلاق و نخبه و با استعداد در امر تولید و تجارت و همچنین منابع خدادی میتواند بر موانع پیش رو فائق و تحریم‌ها را پشت سر گذاشته و بازار‌های خود را توسعه و حفظ کند. 

در شرایط حاضر اهمیت صادرات این محصول بدلیل ارز آوری بر کسی پوشیده نیست و منافع ملی و بلند مدت ایجاب میکند که برای حفظ و توسعه این صنعت کوشیده و برنامه‌های خاصی داشته باشیم. امروزه شاهد آن هستیم که با تشدید تحریم‌ ها  بیشتر واحد‌های بزرگ صنعتی و معدنی با مشکلات بیشتری در امر صادرات مواجه شده اند و این تحریم‌ها از یک سو و خود تحریمی و سختگیری مدیران داخلی از سوی دیگر مشکلات بیشتری را برای صادر کنندگان ایجاد کرده اند و متاسفانه هیچگاه از یک اصول منطقی در مواجه با فرصت‌ها و چالش‌ها پیروی نشده است.

حال می توان گفت از ابتدای سال جاری، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت که به انحصار صادرات محصولات فولادی تنها به گروه خاص داده شده و باعث حذف بخش صادرات شرکت‌های بازرگانی فعال در این حوزه گردیده و فعالان با تجربه که می توانستند با تحریم‌ها مقابل کنند، به بن بست جدی برخورد کرده و مشتریان سنتی خود را در خارج از کشور از دست بدهند. 

اغلب این شرکت‌های بازرگانی با اکثر کارخانه‌های تولید فولاد در داخل کشور با هدف تامین سبد کالایی خود که منحصر به یک نوع کالا نیست، همکاری داشته و دارند و در راستای اهداف صادراتی خود از کارخانه‌های مذکور درخواست نمایندگی داشته است ولی از آنجایی که کارخانه‌ های تولیدی در چارچوب مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران متعهد به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات خود به داخل کشور می‌باشند، به هیچ وجه تمایل به همکاری در راستای پیشنهاد مطرح شده از سوی شرکت‌های بازرگانی را ندارند و تشکیل واحد‌های بازرگانی مستقل را به ارائه نمایندگی به شرکت‌های دیگر ترجیح داده اند؛ موضوعی که نتیجه آن حذف شرکت‌های بازرگانی فولادی از چرخه صادرات و از دست دادن مشتریان خود پس از معرفی ایشان به کارخانه‌های تولیدی گردید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)