نگاهی به آمار معاملات در سال جاری

نگاهی به آمار معاملات در سال جاری
نگاهی به آمار معاملات در سال جاری

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، آمارهای سامانه رهگیری مسکن نشان می‌دهد حجم معاملات خرید واحدهای مسکونی در همه شهرهای کشور بدون محاسبه آمار معاملات مسکن شهر تهران در بهمن ماه به ۱۸ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی رسید. این میزان در همه شهرها با احتساب شهر تهران معادل معامله خرید...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، آمارهای سامانه رهگیری مسکن نشان می‌دهد حجم معاملات خرید واحدهای مسکونی در همه شهرهای کشور بدون محاسبه آمار معاملات مسکن شهر تهران در بهمن ماه به ۱۸ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی رسید. این میزان در همه شهرها با احتساب شهر تهران معادل معامله خرید ۳۰ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی در کل کشور بوده است.

آمارها نشان می‌دهد بدون محاسبه تحولات بازار مسکن شهر تهران در تحولات کشوری بازار مسکن در بهمن ماه سال جاری، حجم معاملات خرید مسکن در مقایسه با دی‌ ماه رشد ماهانه حجم معاملات معادل ۱۷ درصد افزایش یافته است. این میزان رشد ماهانه در شهر تهران در بهمن در مقایسه با دی ماه ۹۸ معادل ۲۴ درصد بوده است. در حالی‌که حجم معاملات خرید مسکن در شهر تهران در بهمن در مقایسه با بهمن ماه سال گذشته با رشد ۴۸ درصدی همراه شد، تعداد معاملات خرید واحدهای مسکونی در این بازه زمانی در سایر شهرها نیز ۱۱ درصد افزایش یافت.

به این ترتیب در سایر شهرها برای دومین ماه پیاپی در بهمن ماه سال 98، تعداد معاملات خرید مسکن در مقایسه با ماه مشابه سال قبل افزایش یافت و ابعاد بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی به لحاظ تعداد معاملات، نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل بزرگ‌تر شد.

بررسی ‌ها نشان می‌دهد در حالی حجم معاملات خرید مسکن در شهرهای کشور به استثنای شهر تهران در بهمن ماه برای دومین ماه متوالی در مقایسه با ماه مشابه آن در سال قبل افزایش یافته است که از ابتدای سال جاری تا قبل از شروع فصل زمستان، حجم معاملات خرید مسکن در همه شهرهای کشور بدون محاسبه شهر تهران به‌طور متوسط حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال قبل کمتر بود. 

در واقع حجم معاملات خرید مسکن در شهرهای کشور بدون محاسبه و لحاظ تحولات بازار مسکن شهر تهران در ۹ ماه اول سال جاری در مقایسه با ۹ ماه اول سال گذشته به‌طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر بوده است. با این حال در دی ماه و سپس بهمن ماه برای دو ماه متوالی، حجم معاملات خرید مسکن در سال ۹۸ در مقایسه با ماه‌های مشابه سال ۹۷ افزایش یافت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)