مقاومت بازار مسکن در برابر کاهش قیمت

مقاومت بازار مسکن در برابر کاهش قیمت
مقاومت بازار مسکن در برابر کاهش قیمت

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، افزایش قیمت مسکن قدرت خرید مردم را کاهش داده و این در حالی است که در سال جاری برنامه‌ های مجزایی برای افزایش قدرت خرید مردم و کنترل قیمت مسکن برنامه‌ ریزی شده است که یکی از آنها افزایش مبلغ وام مسکن در صورت تایید شورای پول و اعتبار می باشد...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، افزایش قیمت مسکن قدرت خرید مردم را کاهش داده و این در حالی است که در سال جاری برنامه‌ های مجزایی برای افزایش قدرت خرید مردم و کنترل قیمت مسکن برنامه‌ ریزی شده است که یکی از آنها افزایش مبلغ وام مسکن در صورت تایید شورای پول و اعتبار می باشد. هر چند بسیاری از کارشناسان معتقد هستند افزایش مبلغ وام خرید مسکن با روند فعلی قیمت ها، نمی توان راهگشای مشکلات و توان متقاضیان باشد.

به علت افزایش قیمت مسکن با وقوع برخی تلاطمات در بازار های ارز و سکه در سال های گذشته، مسکن نیز به عنوان کالای سرمایه‌ ای برای حفظ  دارایی ‌های مردم در برابر حفظ تفاوت ‌های ارزش پول ملی با ارز، در فاصله زمانی کوتاهی تحت تاثیر قرار گرفت.؛ هر چند که نقدینگی ‌های سرگردان راهی بازار های جذابی مانند ارز و سکه شد اما افزایش نرخ ارز علاوه بر ایجاد اختلال در بازار مسکن، قیمت مصالح ساختمانی را نیز افزایش داد.

در عین حال افرادی هستند که بعد از به ثبات رسیدن این بازار سعی در تزریق ارز های خود به بازار های موازی هستند. این موضوع علاوه بر تاثیرگذاری بر قیمت‌ ها، سمت و سوی تقاضای مسکن را تغییر داده و ساخت و ساز را به سمت خانه‌ های لوکس کشانده است. قیمت مصالح ساختمانی و قیمت آهن آلات نیز از دیگر عوامل افزایش قیمت‌ ها در این بازار بود. بعد از نوسانات ارزی، ارزش افزوده بخش مسکن نسبت به بازار های رقیب در جایگاه پایین ‌تری قرار داشت، از سویی دیگر با تثبیت نرخ ارز به دلیل اینکه فروشندگان هزینه‌ های زیادی برای مصالح و تجهیزات ساختمانی داده‌ اند، بعید است قیمت املاک خود را کاهش دهند زیرا با این کار می‌توانند در برابر تفاوت ارزش افزوده‌ ای که مسکن با سایر بازار ها دارد، کمی مقاومت کرده و ضرر را جبران نمایند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)