مقایسه قیمت در مناطق مختلف

مقایسه قیمت در مناطق مختلف
مقایسه قیمت در مناطق مختلف

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، قیمت مسکن در طول یک سال گذشته افزایشی حدودا صد در صدی را به خود دیده است. در این میان بیشترین سود نصیب کسانی شده است که در دی ماه سال گذشته اقدام به خرید مسکن کرده اند. کارشناسان بر این باورند...

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، قیمت مسکن در طول یک سال گذشته افزایشی حدودا صد در صدی را به خود دیده است. در این میان بیشترین سود نصیب کسانی شده است که در دی ماه سال گذشته اقدام به خرید مسکن کرده اند. کارشناسان بر این باورند که رکود به بازار مسکنبرخواهد گشت. آنها ساخت و ساز سنتی و رشد بی رویه قیمت ها رااز دلایل اصلی این رکود می دانند.

آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد که متوسط قیمت خرید و فروش در شهر تهران در دی ماه امسال 9 میلیون و 797 هزار تومان بوده است، که این رقم در مقایسه با دی ماه سال گذشته افزایشی حدودا 90 درصدی را نشان می دهد. فعالان بازار مسکن در اتحادیه مشاورین املاک پیش بینی کرده اند که قیمت مسکن در این ماه اندکی کاهش می یابد و احتمال کاهش قیمت های خانه های مجلل و لوکس بیشتر می باشد.

حسام عقبائی نائب رئیس اتحادیه املاک اذعان داشت که: احتمال کاهش 25 درصدی قیمت خانه های مجلل  و لوکس در شهر تهران وجود دارد.

گزارش های میدانی حاکی از این است که تفاوت بین گران ترین منطقه و ارزانترین منطقه تهران مبلغی در حدود 18 میلیون تومان است. به همین علت کارشناسان تهران را یک شهری یکپارچه نمی بینند، آن را مجموعه ای از شهرهای کوچک می دانند که در یک شهربه نام تهران جمع شده اند.ارزان ترین خانه ها در منطقه 18 وجود دارند که با قیمت متری 4 میلیون و 300 هزار تومان معامله می شوند، این در حالی است اخرین معامله ی ثبت شده در منطقه اختیاریه با قدمت 25 سال ساخت متری 13 میلیون تومان معامله شد.

منطقه 9 که در مجاورت فیزیکی با منطقه 18 قرار دارد بالاترین میزان رشد قیمت ها را از دی ماه سال گذشته تا دی ماه امسال به خود اختصاص داده است.در دی ماه سال گذشته خانه ها در این منطقه حدودا متری 3 میلیون و413 هزار تومان معامله می شد که در دی ماه امسال به متری حدودا 7 میلیون 173 هزار تومان رسید، که این امر موید رشد 110 درصدی است.کمترین رشد قیمت  در این دوره یک ساله به منطقه 12 اختصاص می یابد، که در سال گذشته مسکن در این منطقه متری 3 میلیون 523 هزار تومان معامله می شد که در دی ماه امسال به متری 4 میلیون 846 هزار تومان رسید. کارشناسان عواملی هم چون کشش منطقه و میزان تقاضا و .... دراین امر دخیل می دانند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)