میزان جاذبه در بازار مسکن

میزان جاذبه در بازار مسکن
میزان جاذبه در بازار مسکن

نا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با توجه به افت شدید معاملات، داده‌ هایی که از بازار مسکن ارایه می‌ شود بیان‌ کننده همه‌ ی واقعیت نیست. مضافا بر این‌ که در حال حاضر معاملات در مناطقی خاص صورت می‌ گیرد و توزیع خرید و فروش در تمام...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با توجه به افت شدید معاملات، داده‌ هایی که از بازار مسکن ارایه می‌ شود بیان‌ کننده همه‌ ی واقعیت نیست. مضافا بر این‌ که در حال حاضر معاملات در مناطقی خاص صورت می‌ گیرد و توزیع خرید و فروش در تمام مناطق تهران و حتی کل کشور به صورت یکسان نیست.
کاهش نسبی قیمت مسکن شهر تهران در دو سه ماه اخیر به ثبات اقتصادی مربوط می ‌شود که ریسک سرمایه‌ گذاری در دو بخش خرید و ساخت را کاهش داد. از سوی دیگر ثبات  بازار های موازی مسکن، تقاضا را به  سمت بازار ملک هدایت کرد. بعد از یک دوره پرالتهاب در سال ۱۳۹۷ که فعالیت‌ های  سوداگرانه در بازار ملک را تشدید کرده بود بازار در ماه‌ های اخیر به آرامش نسبی رسیده و به همین دلیل رغبت فعالان عرصه ساخت و ساز برای حضور در بازار  بیشتر شده است. برخی از متقاضیان مصرفی نیز در این شرایط اقدام به خرید کردند که به افزایش نسبی معاملات انجامید.
از این رو به اظهارات کارشناسان بازار مسکن با اشاره به کاهش  ۱.۸ درصد ماهیانه قیمت مسکن شهر تهران و افزایش ۱۷ درصدی معاملات در ماه های اخیر ماه های اخیر، اگر به همین منوال ثبات اقتصادی در بازار حاکم باشد می‌توان امیدوار بود که خرید و فروش مسکن به تدریج افزایش یابد. 
بازار مسکن هنوز جاذبه خود را دارد. میزان ثبت نامی که برای طرح اقدام ملی مسکن در برخی  استان‌ ها صورت گرفته تایید کننده این موضوع است که تقاضای بالقوه برای مسکن در سراسر کشور وجود دارد اما شرایط برای آنها فراهم نیست که باید در جای خود مورد تحلیل قرار گیرد. از این رو400هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در واقع ۱۰ درصد نیاز بازار مسکن است. یعنی عملا ۹۰ درصد متقاضیان با این  شرایط صاحب مسکن نمی‌ شوند..

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)