میزان حجم معاملات مسکن

میزان حجم معاملات مسکن
میزان حجم معاملات مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بر اساس تازه‌ ترین آمارهای منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، دفاتر مشاور املاک تهران در بهمن ‌ماه سال جاری ۱۲ هزار و ۱۴ معامله قابل ‌قبول در سامانه املاک و مستغلات ثبت کرده‌ اند که نسبت به ماه قبل از افزایش ۲۴,۳ درصدی...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بر اساس تازه‌ ترین آمارهای منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، دفاتر مشاور املاک تهران در بهمن ‌ماه سال جاری ۱۲ هزار و ۱۴ معامله قابل ‌قبول در سامانه املاک و مستغلات ثبت کرده‌ اند که نسبت به ماه قبل از افزایش ۲۴,۳ درصدی حکایت دارد. هم چنین در این ماه، میانگین قیمت هر متر مربع زیر بنای مسکونی در شهر تهران ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۳,۷۷ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۴۳.۱ درصد افزایش نشان می‌ دهد.

از این رو بررسی ‌ها نشان می ‌دهد، در موج صعودی اخیر بازار مسکن که پس از اجرای طرح بنزینی دولت آغاز شده، میانگین قیمت مسکن از ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان برای هر متر مربع زیر بنا در آبان‌ ماه، به ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان در بهمن ‌ماه رسیده که از رشد ۱۴,۱۷ درصدی حکایت دارد.

در این دوره زمانی، تعداد معاملات قابل‌ قبول بازار مسکن شهر تهران نیز از ۳ هزار و ۴۶۶ فقره در آبان‌ماه به ۱۲ هزار و ۱۴ فقره در بهمن‌ ماه رسیده که ۲۴۶,۶ درصد افزایش نشان می ‌دهد و عملاً باعث شده بازار مسکن با قدرت از دوره رکود غیر تورمی خود که از تابستان سال جاری وارد آن شده بود، خارج شود. در بهمن ‌ماه سال جاری، بالاترین قیمت مسکن در شهر تهران به منطقه یک اختصاص داشته است. بر اساس آمار های وزارت راه و شهرسازی، در بهمن ‌ماه قیمت هر متر مربع زیر بنای مسکونی در منطقه یک ۲۹ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان رسیده است. نکته جالب این که در بهمن‌ ماه فقط میانگین قیمت مسکن در منطقه یک تهران کاهش داشته و ۲,۶ درصد افت را تجربه کرده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)