میزان سوددهی ساخت و ساز در پایتخت

میزان سوددهی ساخت و ساز در پایتخت
میزان سوددهی ساخت و ساز در پایتخت

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن ، بهای تمام شده هر واحد مسکونی به دو عامل «بهای زمین» و «هزینه مصالح ساختمانی» بستگی دارد. و می توان با محاسبه قیمت معاملات انجام شده حاشیه سود در ساخت و سازها را مشخص کرد . در مورد هزینه‌های ساخت و ساز با توجه به تنوع و دامنه وسیع قیمتی مصالح ساختمانی و انصاف، سلیقه ی سازنده در انتخاب مصالح مورد استفاده دارد، نمی‌توان هزینه‌ها را با دقت بالایی استخراج کرد چرا که ساخت‌ و ساز در برخی از مناطق با بهای بیشتری انجام می‌شود و در عین حال ممکن است هزینه ساخت در مناطق فرسوده و جنوبی تهران از برآورد اولیه کمتر باشد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن ، بهای تمام شده هر واحد مسکونی به دو عامل «بهای زمین» و «هزینه مصالح ساختمانی» بستگی دارد. و می توان با محاسبه قیمت معاملات انجام شده حاشیه سود در ساخت و سازها را مشخص کرد . در مورد هزینه‌های ساخت و ساز با توجه به تنوع و دامنه وسیع قیمتی مصالح ساختمانی و انصاف، سلیقه ی سازنده در انتخاب مصالح مورد استفاده دارد، نمی‌توان هزینه‌ها را با دقت بالایی استخراج کرد چرا که ساخت‌ و ساز در برخی از مناطق با بهای بیشتری انجام می‌شود و در عین حال ممکن است هزینه ساخت در مناطق فرسوده و جنوبی تهران از برآورد اولیه کمتر باشد.

به‌طور کلی مناطق پایتخت به لحاظ حاشیه سود ساخت و ساز به چهار گروه قابل تقسیم‌بندی هستند. گروه اول مناطق واقع در نوار شمالی شهر هستند که عایدی قابل توجهی از ساخت و ساز در این مناطق نصیب سازندگان می‌شود. البته نباید از  رقم بالای هزینه‌ ها در این مناطق غافل ماند.

گروه دوم مناطق متوسط تهران هستند که با عنوان پرمعامله‌ترین و پر ساخت و سازترین مناطق نیز یاد می شوند، که سرمایه‌گذاری ساختمانی در آنها به‌طور میانگین بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بازدهی دارد.

بخش دیگری از بازار مسکن، مناطق اطراف نوار میانی پایتخت هستند، که دو نیمه شمالی و جنوبی تهران را از یکدیگر جدا کرده است و به لحاظ حاشیه سود ساخت‌وساز از دو گروه قبلی در رتبه ی پایین‌تری قرار دارند.

چهارمین و آخرین گروه مناطق به لحاظ میزان عایدی ساخت و ساز، عمدتا زیر محور میانه پایتخت قرار گرفته‌اند و می‌توان از آنها به‌عنوان مناطق فرسوده نیز یاد کرد. حاشیه سود ساخت و ساز در بافت فرسوده پایتخت با هیچ‌یک از دیگر مناطق قابل مقایسه نمی باشد چرا که هزینه ساخت و فروش آپارتمان در این مناطق اغلب سر به سر شده وگاهی ساخت و ساز در این مناطق زیان‌ده می‌شود.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)