میزان کاهش قیمت مسکن

اخبار بازار مسکن
میزان کاهش قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تصور متقاضیان خرید مسکن این است که چون معاملات مسکن افت 70 درصدی داشته پس قیمتها باید در سراشیبی سقوط قیمت قرار بگیرد اما واقعیت بازار این است که افت قیمت ها تدریجی خواهد بود. در حالی که این...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تصور متقاضیان خرید مسکن این است که چون معاملات مسکن افت 70 درصدی داشته پس قیمتها باید در سراشیبی سقوط قیمت قرار بگیرد اما واقعیت بازار این است که افت قیمت ها تدریجی خواهد بود. در حالی که این روزها روند نزولی قیمت مسکن در برخی شهرهای کشور و برخی مناطق تهران نیز آغاز شده است برخی از متقاضیان مسکن با این تصور که قیمت ها به شدت کاهش خواهد یافت منتظر افت سریع قیمت ها هستند.

برخی فعالان بازار و کارشناسانبازار مسکن بر این باور هستند که کاهش قیمت مسکن بیش از 30 درصد تا 40 درصد دور از تصور بازار است چرا که هنوز قیمت نهاده های مسکن کاهش نیافته و قیمت انشعابات و عوارض شهرداری نیز که بر قیمت تمام شده مسکن تاثیر می گذارد پایین نیامده است.

افت نرخ ارز از یک سو و کاهش تعداد معاملات از سوی دیگر دست به دست هم داده اند تا این روزها دیگر تقاضای سوداگری مسکن برای ورود سوداگران مهیا نباشد و انگیزه ای هم برای تقاضای سوداگری دیده نشود. افت 70 درصدی میزان معاملات مسکن دلیل محکمی بر خروج تقاضای سوداگرانه از بازار مسکن است

بر اساس آمارهای وزارت راه و شهرسازی در مرداد ماه سال جاری، تعداد کل مبایعات ثبت شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، ۳ هزار و ۳۶۸ مبایعه نامه بوده است که گفته می شود نسبت به ۶ سال گذشته کمترین تعداد معاملات به ثبت رسیده است. همچنین، بر اساس این آمارها در مردادماه سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۲۰ فقره معامله مسکن ثبت شد که رشد منفی ۷۴.۳ را نسبت به ماه مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

برخی کارشناسان و رئیس اتحادیه املاک نیز معتقد هستند که هیچ گروه و یا کارشناسی نمی تواند میزان افت قیمت مسکن را پیش بینی کند همانطور که رشد قیمت را نمی توانستند پیش بینی کنند. همانطور که میزان افزایش قیمت مسکن مشخص نبود، سقف افت قیمت هم مشخص نیست.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)