میلگرد کششی

میلگرد کششی
میلگرد کششی

آهن پرایس: میلگرد یکی از مقاطع طویل فولادی می باشد که سطح مقطع دایره‌ ای شکل دارد؛ میلگرد کاربرد فراوانی در ساختمان سازی دارد که به منظور افزایش مقاومت کششی به بتن افزوده می شود زیرا بتن به تنهایی مقاومت فشاری بالایی دارد، اما در مقابل تحمل نیروهای کششی، ضعیف عمل می‌ کند که ...

آهن پرایس: میلگرد یکی از مقاطع طویل فولادی می باشد که سطح مقطع دایره‌ ای شکل دارد؛ میلگرد کاربرد فراوانی در ساختمان سازی دارد که به منظور افزایش مقاومت کششی به بتن افزوده می شود زیرا بتن به تنهایی مقاومت فشاری بالایی دارد، اما در مقابل تحمل نیروهای کششی، ضعیف عمل می‌ کند که به همین منظور از میلگرد فولادی برای افزایش استحکام کششی سازه ‌های بتنی استفاده می‌ شود.

میلگرد در صنعت نیز کاربردهای فراوانی دارد و با عملیات کششی که بر روی آن انجام می شود، مورد استفاده گوناگون قرار می گیرد. در ادامه به معرفی روش تولید، راه‌های تهیه و کاربرد نوعی دیگر از میلگرد که به آن میلگرد کششی گفته می شود، می پردازیم.   

میلگرد کششی در اصل همان میلگرد فولادی می باشد که با انجام عملیات کششی بر روی میلگرد های فولادی به منظور کاهش قطر میلگردها، صورت می گیرد. در صورت کلی تولید این محصول با یک دستگاه کشش انجام می شود که روند تولید آن از چند مرحله عبور می کند که شامل مرحله اسید شویی، سرتراشی، روزن ‌رانی،  برش و تابگیری می باشد. انجام کامل و درست هرکدام از این مراحل بر کیفیت، قیمت و کاربرد میلگرد کششی تاثیرگذار است.

کارخانه های تولیدکننده میلگرد در کشور سایزها و استاندارد های مشخصی از میلگرد را تولید و عرضه می کنند، هر نوع از این میلگرد ها در صنعت و ساخت و ساز کاربرد به خصوصی دارند اما برخی از واحدهای صنعتی برای تولیدات خود نیاز به میلگردهای غیر متعارف دارند که در این صورت بایستی از میلگرد های کششی استفاده کرد.

در ادامه می توانید این دانشنامه را نیز مطالعه کنید: بندیل بندی میلگرد

از جمله این صنعتگران می توان به تولیدکنندگان پیچ و مهره، شفت، انواع قطعات خودرو و ... اشاره کرد. با نیاز به این محصول برخی از کارخانه ها به تولید آن در کشور می پردازند تا سایزهای کوچکتر و غیرمتداول را در اختیار مصرف‌ کنندگان قرار دهند.

میلگرد کششی در سیستم استارت خودرو، در تجهیزات سوراخکاری و خمکاری، در تولید لولای در، در ابزار و ماشین ‌آلات کشاورزی، تولید انواع شفت، بلبرینگ و غلاف، در تجهیزات براده‌ برداری و رزوه ‌کاری و تولید انواع پیچ و مهره کاربرد دارد.

مجموعه آهن پرایس با اعلام قیمت روزانه تمامی کارخانه های میلگرد کشور این امکان را به خریداران میلگرد در بازار می دهد تا با اطمینان به اصالت و کیفیت بار، خریدی رضایت بخش را تجربه نمایند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد و خرید این محصول به وبسایت آهن پرایس مراجعه کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)