نابسامانی این روزهای بازار مسکن

نابسامانی این روزهای بازار مسکن
نابسامانی این روزهای بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، یکی از دلایل اصلی تورم بازارهای ارز، طلا، خودرو و مسکن به اعلام مداوم قیمت ها بر می گردد.  به خصوص که در این چهار حوزه، خرید و فروش های سرمایه گذارانه مسیر بازار را تعیین می کند. اگر وبسایت ها و اپلیکیشن ها اجازه دهند هر شخصی هر قیمتی ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، یکی از دلایل اصلی تورم بازارهای ارز، طلا، خودرو و مسکن به اعلام مداوم قیمت ها بر می گردد.  به خصوص که در این چهار حوزه، خرید و فروش های سرمایه گذارانه مسیر بازار را تعیین می کند. اگر وبسایت ها و اپلیکیشن ها اجازه دهند هر شخصی هر قیمتی دلش می خواهد برای مسکن یا خودروی خود تعیین کند در واقع آب به آسیاب نوسان گیران می ریزند.

از این رو می توان گفت در بدنه صنف مشاوران املاک شرایطی ایجاد شده تا ضمن دستیابی به رونق، جلوی تلاطمات قیمتی گرفته شود چرا که بخش مسکن به عنوان یک حوزه پیشرو ۳۰ درصد اقتصاد کشور را در بر می گیرد و یک بازار مولد و اشتغال زاست.  از طرف دیگر مسکن نیاز اساسی خانوارهاست و همه باید تلاش کنیم تا مردم بتوانند مسکن مناسب خود را تهیه کنند.

بنا بر اظهارات کارشناسان بازار مسکن، وقتی درباره چشم انداز بازار مسکن حرف می زنیم باید شرایط کلی اقتصاد را در نظر بگیریم. روابط بین الملل، نرخ ارز و نوسانات بازارهای موازی در بخش مسکن تاثیرگذار است.  اگر سیاست خارجی به سمت توافقاتی پیش برود می توان به ثبات اقتصادی و به تبع آن ثبات قیمت مسکن امیدوار بود.

 در حال حاظر احدود یک هفته قبل، معاملات مسکن مقداری کساد شده، زیرا مردم منتظر هستند تا نتایج گشایش اقتصادی اعلام شده از سوی مسئولان را ببینند. بنا بر این نباید با برخی صحبت ها زمینه ایجاد تلاطم در بازار مسکن را فراهم شود هر نوع پیش بینی یا اظهار نظر درباره آینده بازار مسکن از حساسیت بالایی برخوردار است، لذا مصاحبه برخی اعضای صنف مشاوران املاک درباره بازار مسکن نظر شخصی آنهاست و طبیعتا نمی تواند موضع اتحادیه تلقی شود. حال امید بر این است که مسئولین راه حلی مناسب جهت بهبود وضعیت نا بسامان قیمت ها اندیشه کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)