ناتوانی مردم در باز پرداخت تسهیلات بانک مسکن

ناتوانی مردم در باز پرداخت تسهیلات بانک مسکن
ناتوانی مردم در باز پرداخت تسهیلات بانک مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، شرط سنی آپارتمان‌ ها برای دریافت اوراق تسهیلات مسکن در شرایطی منجر به محدودیت خریداران شده بود که طی پنج سال گذشته خریداران در تهران به‌ تدریج به واحد های قدیمی‌ تر رو آورده‌ اند. فروش آپارتمان‌ های...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، شرط سنی آپارتمان‌ ها برای دریافت اوراق تسهیلات مسکن در شرایطی منجر به محدودیت خریداران شده بود که طی پنج سال گذشته خریداران در تهران به‌ تدریج به واحد های قدیمی‌ تر رو آورده‌ اند. فروش آپارتمان‌ های با عمر شش سال به بالا طی پنج سال گذشته از ۴۵ درصد به ۶۰ درصد افزایش یافته است.
مهر ماه سال ۱۳۹۳ آپارتمان‌ های با عمر بنای شش سال به بالا ۴۴.۷ درصد از کل معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده بودند. این رقم در مهر سال ۱۳۹۴ به ۴۴.۹ درصد رسید. مهرماه ۱۳۹۵ آپارتمان‌ های مذکور ۴۸.۳ درصد از کل معاملات را در بر گرفتند.
مهر ۱۳۹۶ واحد های مسکونی بالای شش سال ۵۳.۸ درصد خرید و فروش را به خود اختصاص دادند. در مهر ماه ۱۳۹۷ نیز سهم آپارتمان‌ های بالای شش سال از کل مبایعه‌ نامه‌ های شهر تهران ۵۵.۵ درصد شد. تیر ماه ۱۳۹۸ خانه‌ های بالای شش‌ سال ساخت ۶۰ درصد از کل معاملات پایتخت را به خود اختصاص دادنده است.
هم‌ چنین مهر ماه سال ۱۳۹۳ واحد های بیش از ۲۰ سال ۶.۶ درصد از کل معاملات را در بر می ‌گرفت. این رقم در شهریور ماه ۱۳۹۸ به ۱۰.۹ درصد رسیده است. خرید و فروش خانه‌ های ۱۶ تا ۲۰ سال نیز از ۶.۱ درصد در مهر ماه ۱۳۹۳ به ۱۵.۹ درصد از کل معاملات در شهریور ماه ۱۳۹۸ رسید.
از این با شرایط پیش رو  افزایش مبلغ وام مسکن را ضروری می‌دانند اما در سوی مقابل عده‌ ای معتقد هستند با توجه به جهش نرخ مسکن که منجر به افت شدید معاملات شده افزایش سقف تسهیلات نمی‌ تواند به رونق بازار مسکن کمک شایانی کند، چرا که متقاضیان مصرفی از عهده پرداخت اقساط برنمی‌آیند. و به نظر می ‌رسد افزایش سقف وام چند سال زمان نیاز دارد تا به ‌تدریج با رشد درآمد، خانوارها بتوانند مبلغ بیشتری را به عنوان اقساط ماهیانه پرداخت کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)