نرخ مسکن در نیمه دوم سال چگونه خواهد بود؟

نرخ مسکن در نیمه دوم سال چگونه خواهد بود؟
نرخ مسکن در نیمه دوم سال چگونه خواهد بود؟

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، براساس گزارش بانک مرکزی، در این ماه، ۸ هزار و ۴۶۳ واحد مسکونی در شهر تهران معامله شد که نسبت به شهریور ماه سال گذشته، ۲۰۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد اما نسبت به ماه قبل با ۶.۸ درصد کاهش روبه‌رو بوده است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، براساس گزارش بانک مرکزی، در این ماه، ۸ هزار و ۴۶۳ واحد مسکونی در شهر تهران معامله شد که نسبت به شهریور ماه سال گذشته، ۲۰۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد اما نسبت به ماه قبل با ۶.۸ درصد کاهش روبه‌رو بوده است و در بخش معاملات استیجاری قیمت اجاره واحدهای مسکونی در داخل شهر تهران در شهریور امسال، نسبت به ماه مشابه سال قبل  ۲۷ درصد افزایش یافته است.

 در این ماه، مستاجرها بابت اجاره واحدهای مسکونی نسبت به ماه مشابه سال ۳۰ درصد بیشتر هزینه کرده‌اند.نگاهی به بازار مسکن در پایان تابستان نشان می‌دهد، اگرچه حجم معاملات در یک تعادل نسبی قرار گرفت اما نرخ واحدهای مسکونی همچنان رو به افزایش است و خبری از متعادل شدن قیمت‌ها نیست. 

افزایش قیمتی که طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی، قدرت خرید شهروندان را هر روز کمتر می‌کند و آنها را به حاشیه شهرها می‌راند. در ادامه بابررسی نرخ و حجم خرید و اجاره واحدهای مسکونی در سه ماهه دوم امسال کاملا مشخص است که رشد شدید قیمت‌ها و کاهش هرچه بیشتر قدرت مالی شهروندان ادامه دار است. 

جالب این که در تیرماه امسال، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۲۰ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود. در ماه بعد این قیمت با افزایش ۱۰ درصدی، به متوسط هر متر مربع ۲۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید. شهریورماه نیز با رشد ۵ درصدی این قیمت را به ۲۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان در متوسط هر متر مربع رساند.و این افزایش های پی در پی همچنان ادامه دار است.در چنین شرایطی روزانه از تریبون های دولت و مجلس دائما به گوش می رسد که باید مشکلات بخش مسکن را برطرف کنیم و بهارستانی ها دائما طرح های مختلفی را پیشنهاد می دهند اما انچه که هر هفته شاهد آن هستیم رشد قیمت مسکن در کشور بخصوص در کلان شهر ها است که گویا دولت برنامه ای برای حل این مشکل ندارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)