نمودار قیمت تیرآهن در سال 1402

نمودار قیمت تیرآهن در سال 1402

برای اطلاع از تغییرات قیمت آهن آلات، از جمله تیرآهن نیاز است که همواره نمودار نوسانات قیمتی این محصول را ملاحظه نمایید که در اینجا نمودار تیرآهن 12،14و 16 ذوب آهن مورد تحلیل قرار گرفته است و جهت دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان حرفه ای آهن پرایس تماس حاصل فرمایید. 

آهن پرایس: تیرآهن یکی از محصولات فلزی کاربردی در ساختمان سازی است که این نوع پروفیل باهدف تحمل نیروهای حاصل از لنگر خمشی و برشی در اسکلت ساختمان ها استفاده می شوند. تیرآهن ها پروفیل های 12 متری هستند که به خوبی در برابر بارهایی که فشار عمودی یا لنگر خمشی دارند مقاومت می نمایند. نمای ظاهری این پروفیل ها I یاH  شکل است که  بستگی به محل کاربرد آنها که توسط مهندسین پروژه مشخص می گردد که کدامیک از این دو نوع تیر استفاده گردد. چرا که باری که بر تیرآهن وارد می شود را تیر به دیوارها،ستون ها و... منتقل می نمایند.

اهمیت بررسی قیمت روز تیرآهن و نمودار قیمت آهن

بررسی نمودار قیمت روز تیرآهن می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید برای تحلیل و پیش‌بینی بازار تیرآهن و صنعت ساخت و ساز استفاده شود. در ادامه به برخی از کاربردهای این بررسی می‌پردازیم:

1. تحلیل روند بازار: بررسی نمودار قیمت روز تیرآهن، می‌تواند به ما کمک کند تا روند بازار را تحلیل کنیم. با بررسی تغییرات قیمت در طول زمان، می‌توانیم بفهمیم که بازار در حال رشد، کاهش یا پایداری است. این اطلاعات به ما کمک می‌کند تا برای خرید یا فروش تیرآهن در زمان مناسب تصمیم بگیریم.

2. پیش‌بینی قیمت: با بررسی نمودار قیمت روز تیرآهن و تحلیل روند بازار، می‌توانیم سعی کنیم قیمت‌های آینده را پیش‌بینی کنیم. این اطلاعات به ما کمک می‌کند تا بتوانیم برای خرید و فروش تیرآهن در آینده برنامه ریزی کنیم.

3. تحلیل شاخص‌های فنی: با بررسی نمودار قیمت روز تیرآهن، می‌توانیم شاخص‌های فنی مختلفی را بررسی کنیم. مانند میانگین متحرک، شاخص قدرت نسبی (RSI) و سایر شاخص‌های فنی دیگر. این شاخص‌ها به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم شرایط بازار را بهتر تحلیل کنیم و تصمیمات بهتری بگیریم.

4. تحلیل وضعیت شرکت‌های تولید کننده تیرآهن: با بررسی نمودار قیمت روز تیرآهن، می‌توانیم وضعیت شرکت‌های تولید کننده تیرآهن را نیز بررسی کنیم. با بررسی تغییرات قیمت و حجم معاملات، می‌توانیم بفهمیم که شرکت‌ها در چه وضعیتی هستند و آیا سودآوری آنها در حال افزایش است یا کاهش یافته است. این اطلاعات به ما کمک می‌کند تا برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تولید کننده تیرآهن، تصمیم بهتری بگیریم.

عوامل موثر در روند تغییرات نمودار قیمت تیرآهن 1401

به طور کلی نرخ تیرآهن، در قیمت تمام شده ی اسکلت بندی و در نهایت  ساختمان سازی  تاثیرزیادی دارد وعوامل متعددی در قیمت تیرآهن، هاش و لانه زنبوری اثرگذار است که توصیه ما به فعالان صنعتی و ساختمانی رصد نمودارهای بازه های زمانی مختلف قیمتی این محصول و همچنین بررسی عوامل دیگری همچون نرخ دلار، جو سیاسی منطقه، هزینه سوخت، قیمت سنگ آهن، میزان عرضه و تقاضا و .... می باشد. البته وزن شاخه های تیرآهن در کارخانه های مختلف متفاوت است که بر اساس کیفیت و وزن این شاخه ها نیز قیمت هر شاخه تیر می تواند متفاوت باشد، که توصیه می شود با توجه به محل استفاده خود و تعداد طبقات ساختمان خود وزن تیرآهن ها را از جدول وزنی فلزات در سایت آهن پرایس بررسی بفرمایید.

تیرآهن 12 ذوب آهن اصفهان بهار 1401


 تحلیل نمودار تیرآهن 12 ذوب آهن اصفهان

 در ابتدای سال جاری در تاریخ 14 فرردین ماه نرخ تیر 12 ذوبی  روی قیمت کیلویی 2میلیون و 600 هزار تومان قرار داشت، در این بازه زمانی نرخ دلار افزایشی و صعودی بود و  در محدوده ی 26هزار و950 تومان بود.این قیمت ها در هفته دوم فروردین ماه و در بازار نیمه تعطیل رویت شد که در این بازه زمانی قیمت شمش نیز در محدوده قیمتی 15 هزار و 400 تومان اعلام قیمت می شد.

 در فروردین ماه با توجه به افزایش میزان نقدینگی و بالا رفتن نیاز دولت به منابع ارزی بیشتر برای واردات مواد اولیه و نهاده ها پیش بینی کرده بودیم که نرخ ارز صعودی خواهد شد و در آن روزها نیز مذاکرات برجام نیز معلق مانده بود. از سوی دیگر وزارت صمت در پایان سال 1400 در جهت تنظیم بازار و پیش گیری از افزایش قیمت آهن آلات، عوارض صادراتی را اعمال کرده بودکه این نظریه هم در همان ابتدای امر کاملا مشخص بود که در شرایط تورمی کشور این تصمیم اثر مثبتی در جهت کنترل قیمت ها نخواهد داشت بلکه منجر به برهم خوردن توازن در بازار آهن و فولاد خواهد شد.  

همانطور که در نمودار نیز مشاهده می نمایید در ابتدای اردیبهشت ماه نیز نرخ هرکیلو تیرآهن در محدوده قیمتی2میلیون و600 هزار تومان قرار داشت و بازار کج دار مریز به ثبات نسبی ادامه می داد البته این ثبات نسبی توام با برخی ریز نوسانات از جمله افزایش قیمت 50 تومانی در بخش کیلوفروشی و افزایش 10هزار تومانی در بخش شاخه فروشی رویت می شد.در این بازه زمانی نرخ دلار روی قیمت 27هزار و 930 تومان قرار داشت در واقع از هفته دوم فروردین ماه تا ابتدای اردیبهشت نرخ تیرآهن نوسان چندانی نداشت اما نرخ ارز شیب صعودی را طی کرد.

در روزهای اولیه اردیبهشت ماه اختلاف قیمت فاحشی بین محصولات فولادی در بازار آزاد و بورس کالا مشاهده می شد و قیمت ها در بورس کالا با قیمتی بالا اعلام می شد و هیچ متقاضیی در بورس برای خرید وجود نداشت و توازن میزان عرضه و تقاضا بهم خورده بود.در روز های پایانی اردیبهشت ماه قیمت تیرآهن حرکت شارپ داشته وهرشاخه تیرذوبی 12 روی قیمت شاخه ای 2 میلیون و 845 هزارتومان قرار گرفت که در این بازه زمانی نرخ دلار نیز روی قیمت 30هزار و 550 تومان بود.

در این بازه زمانی قیمت تیرآهن همسو با همه محصولات بازار آهن افزایشی بود به گونه ای که هر شاخه تیرآهن افزایش نرخ 10 الی 100 هزار تومان را تجربه کرد. این افزایش قیمت ها ناشی از عدم توازن در میزان عرضه و تقاضا و همچنین افزایش نرخ دلار بود در حالیکه که در این بازه زمانی در بازارهای جهانی نرخ محصولات بازار آهن ریزشی و در حال کاهش بود. 

اما مساله این است که این افزایش قیمت در کشور ما ناشی از قانون همبستگی بازارهاست که در شرایطی که اقتصاد کشور تورمی شده و قیمت کالاها افزایش چشمگیری داشته نمی توان از بازار آهن انتظار کاهش قیمت داشت. در تاریخ 24 خردادماه قیمت هر شاخه تیرآهن 12 ذوبی روی قیمت 2میلیون و 900 هزار تومان قرار داشت و این قیمت همزمان با نرخ دلار 32 هزار و 500 تومان بود که در این بازه زمانی در واقع تیرآهن همسو با جو بازار بود و افزایش چشمگیری را تجربه کرد در این بازه زمانی افزایش نرخ دلار همزمان با کاهش میزان عرضه ها در بورس کالا رقم خورد چرا که متقاضیان سرمایه ای با نگرانی افزایش بیشتر قیمت ها روانه بازار شدند و اقدام به خرید کردندو خرید هیجانی توام با افزایش قیمت بود.

پس از تاریخ 29 خرداد ماه تا به کنون بازار تیرآهن شیب کاهش قیمتی را در پیش گرفت. در 13 خردادماه تیرآهن 12 ذوب روی قیمت شاخه ای 2میلیون و 360 هزارر تومان قرار گرفت که در این روز نرخ دلار نیز 31هزار و 800تومان بود و با بررسی بازار داخلی و جهانی می توانیم پیش بینی نماییم این دست نوسانات سینوسی پیوسته تکرار خواهد شد چرا که در شرایط کنونی گرفتار رکود تقاضا شده ایم  از سوی دیگر خواه ناخواه تورم و رکود در آمریکا و همچنین کاهش رشد اقتصادی چین بر شرایط دامن خواهد زد. 

فراموش نکنیم در شرایط کنونی نرخ فولاد جهانی رکودی است و سیگنالها بر بازار داخلی ایران و افزایش نگرانی فولادسازان بسیار موثر است. در شرایط فعلی شانس مذاکرات در قطر نیز از دست رفت و محل و زمان بعدی مذاکرات هنوز اعلام نشده است. این بازه های زمانی تحلیلی در مورد سایز سایزهای تیرآهن نیز صادق است و در اینجا لازم دانستیم نمودار تیرآهن 16 و 18 اصفهان را نیز بیاوریم.

نمودار قیمت تیرآهن14 ذوب آهن اصفهان را نیز مشاهده نمایید: 

تیراهن 14 ذوب آهن اصفهان

نمودار قیمت تیرآهن 16 ذوب آهن اصفهان را نیز مشاهده نمایید: 
 

نمودار تیرآهن 16 ذوب آهن اصفهان

 

بررسی نمودار قیمت تیرآهن در بهار 1402

برمبنای نمودار قیمت تیرآهن 18 ذوب آهن اصفهان در سه ماه گذشته قیمت تیرآهن که در اواسط زمستان سال گذشته به بی‌سابقه‌ترین قیمت خود در تاریخ بازار آهن رسیده بود، در ماه پایانی سال کنترل شد و روند نزولی در پیش گرفت، به طوری که این روند نزولی تا پایان فروردین 1402 ادامه داشت. به عنوان مثال قیمت تیرآهن 18 ذوب آهن اصفهان در نیمه زمستان در هر شاخه به 8 میلیون و 700 هزار تومان رسیده بود در پایان فروردین هر شاخه تیرآهن 18  حدود 5 میلیون و 800 تومان برآورد شد.

اما روند نزولی قیمت تیرآهن از هفته پایانی فروردین تغییر کرد و در مسیر افزایشی قرار گرفت؛ به طوری که در نیمه اردیبهشت تا کانال 7 میلیون تومانی افزایش یافت، در واقع ماه اردیبهشت قیمت تیرآهن نوسانات متعددی سپری کرد اما در ماه خرداد از شدت این نواسانات کاسته شد و بازار آهن روند نسبتا ثابتی در پیش گرفت. به عبارتی قیمت تیرآهن 18 ذوبی تا پایان خرداد ماه نوسان قیمت خاصی نداشت و عمدتا بین دو کانال 6 و 7 میلیون تومان در نوسان بود.

در بررسی عواملی که به بروز نوسانات کاهشی و افزایشی قیمت تیرآهن در سه ماه نخست سال منجر شد عوامل متعددی را می‌توان دخیل دانست؛ به عنوان مثال عقب‌نشینی قیمت دلار تا مرز 50 هزار تومان در فروردین، اتصال گاز صنایع فولادی و بازشگت واحدهای تولید مواد اولیه به مدار تولید به روند کاهشی قیمت آهن کیلویی منجر شد؛ اما  ماه اردیبهشت غالب بازارها نوسانات  چشمگیر و متعددی داشتند به طوری که قیمت دلار در نیمۀ اردیبهشت دوباره افزایشی شده و به  به مرز 56 هزار تومان رسید اما در هفته پایانی این ماه در کانال 51 هزار تومانی معامله شد.

افزایش قیمتی که از روزهای پایانی فروردین آغاز شد و تا نیمه‌های اردیبهشت ادامه داشت از  کمبود بار نوردسازان و تحویل شمش در اردیبهشت ماه نشأت گرفت و با  گشایش عرضه‌های اعتباری، بازگشت پیش‌دریافت عرضه‌های اعتباری از 30 درصد به 10 درصد و افزایش نرخ محصولات بورسی و در کل  دستوری شدن قیمت‌ها این روند تشدید شد و استیضاح و برکناری وزیر صمت به آشفتگی بازار آهن دامن زد.

اما با نشست مشترکی که  بین وزارت صمت، بورس کالا و اقتصاد و گمرکات برای کنترل التهاب بازار برگزار شد؛  بنا براین شد که مجوز صادرات تنها از طریق بورس کالا صادر شده و آهن اسفنجی هم در بورس کالا فقط بر اساس سهمیه بهین‌یاب به متقاضیان عرضه شود به همین دلیل تا حدودی قیمت‌ آهن کیلویی کنترل شد اما بازار دچار نوعی بلاتکلیفی و ابهام بود.

در هفته پایانی اردیبهشت بازار کاملا آرام شد که کاهش نرخ فولاد صادراتی ایران، کاهش قیمت جهانی فولاد، کاهش نرخ دلار و عرضه‌های بورس کالا و بازگشت پیش‌دریافت معاملات اعتباری به 30 درصد، از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کرد از علت روند نزولی بازار بود؛ اما ماه خرداد روند بازارها نسبتا آرام بود و در هفته‌های پایانی این ماه کلیه بازارهای مالی به موازات قیمت دلار روند کاهشی در پیش گرفتند به طوری که قیمت دلار تا کانال 46 هزار تومان هم رسید اما در روزهای پایانی بین دو کانال 49 و 48 هزار تومانی شناور بود.

یکی از مهمترین عاملی که بازار آهن را ثابت نگه داشته بود خبردرمانی یا ارسال سیگنال‌های مثبت اخبار سیاسی و توافقات ایران با برخی کشورها و آزادسازی پول‌های بلوکه شد بود به طوری که این اخبار حتی اثر قطعی برق صنایع فولادی را خنثی کرد و تنها طی یکی دو روز بازار به طور محدود به این خبر واکنش نشان داد؛ از همین رو بازار فصل بهار 1402 درحالی اتمام یافت که بازار روند ثابت و آرامی داشت و به همین میزان تقاضا هم بسیار کاهشی بود.

نوساناتی که بیان شد براساس نمودار قیمت تیرآهن در بازه سه ماهه بود که از فروردین ماه تا خرداد را در بر می‌گرفت، با تحلیل نمودار قیمت تیرآهن به خریدار کمک می‌کند تا الگوی رفتاری بازار در این بازاره زمانی را شناسایی کند و براساس آن بهترین زمان ممکن را برای خرید محصول خود انتخاب کند.

نمودار قیمت تیرآهن در مرداد 1402

در نیمه اول تابستان سال 1402، بازار آهن و فولاد شاهد نوسانات قابل توجهی در قیمت روزتیرآهن بود. این نوسانات قیمت به تأثیرات مختلفی از جمله عوامل اقتصادی و سیاسی وابسته بوده است که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

عوامل مؤثر بر تغییرات قیمت روز تیرآهن

تأثیر نرخ ارز: یکی از عوامل اساسی در تعیین قیمت روز تیرآهن، نرخ ارز ملی می‌باشد. در این مدت، نرخ دلار با تغییرات کمی بین دو کانال 48 و 49 هزار تومان شناور بود. تصمیمات بانک مرکزی در جهت کنترل نرخ ارز و همچنین اقدامات صنایع پتروشیمی و فولاد در مبادله ارز تأثیر قابل توجهی بر نوسانات قیمت داشته است.

تقاضا و عرضه: نوسانات در تقاضا و عرضه تیرآهن نیز به عنوان عامل اساسی تغییرات قیمت مطرح می‌شود. در متن اشاره شده که بازار در رکود عمیقی قرار داشته و تقاضای سرمایه‌ای و مصرفی کاهش یافته بود. این امر می‌تواند تأثیر مهمی در قیمت‌ تیرآهن داشته باشد.

عوامل سیاسی و اقتصادی بین‌المللی: تغییرات در رویدادها و توافق‌های بین‌المللی نیز می‌توانند تأثیر گذار بر قیمت روز تیرآهن باشند. اشاره به تلاش برای توافق با آمریکا و بهبود فروش نفت ایران نشان‌دهنده این امر است. عوامل سیاسی می‌توانند باعث تغییرات در تقاضا و عرضه محصولات فولادی و در نتیجه تغییر قیمت‌ها شوند.

تحلیل نمودار قیمت روز تیرآهن

نمودار قیمت آهن اصفهان در نیمه اول تابستان 1402 نشان می‌دهد که بازار آهن و فولاد با روند نزولی و ثابتی همراه بود. ابتدای تیرماه قیمت تیرآهن 14 در هر شاخه حدود 4 میلیون و 300 هزار تومان بود و تا پایان تیرماه به 3 میلیون و 850 هزار تومان کاهش یافته است. این نوسانات نشان‌دهنده تغییرات قابل توجه در بازار و تأثیر عوامل متعددی بر قیمت تیرآهن می‌باشد.

در این دوره زمانی، عوامل اقتصادی و سیاسی داخلی و بین‌المللی، نرخ ارز و تقاضا و عرضه در بازار، همگی نقش مهمی در تعیین قیمت تیرآهن اصفهان ایفا کرده‌اند. نمودار نشان می‌دهد که تغییرات قیمت تیرآهن به تأثیرات متعددی برمی‌گردد و تحلیل دقیق این عوامل می‌تواند به صنعت‌گران کمک کند تا استراتژی‌های مناسبی برای مدیریت تغییرات بازار انتخاب نمایند و از این تغییرات بهره‌برداری کنند.

اما در ادامه روند کاهشی قیمت روز تیرآهن و اعتراض نورسازان به زیان تحمیل شده که ناشی رکود تورمی و افت تقاضا بود بازارساز را بر آن داشت تا مانع از کاهش بیشتر قیمتها شود از همین رو خرید شمش بلوم را غیربهین یابی کرد و عرضه اعتباری هم گشوده شد در نتیجه در ماه مرداد مشاهده کردیم که قیمت آهن دچار نوسانات سینوسی بود.

به این صورت که با عرضه شمش در بورس کالا و افزایش قیمت این محصول، قیمت تیرآهن و به ویژه قیمت میلگرد آجدار هم افزایشی می‌‌شد اما این روند افزایشی در کوتاه مدت بود و محددا فروکش کرده و روند کاهشی و ثابت در پیش می‌گرفت.

به طوری که در همین بازه زمانی قیمت تیرآهن فولاد یزد 14 در کانال 3 میلیون تومانی در نوسان بود و در هر شاخه بین 100 تا 200 هزار تومان کاهشی و افزایشی می‌شد به این صورت که قیمت تیراهن فولاد یزد در ابتدای مرداد ماه 3 میلیون و 350 هزار تومان گزارش شد و در هفته پایانی مردادماه هم حدود 3 میلیون و 450 هزار تومان معامله شد.

بازار تیرآهن و میلگرد در نیمه اول سال با روند خطی و ثابتی همراه بود؛ به طوری که قیمت تیرآهن در غالب مبادی فروش نوسانات چندانی نداشت و قیمت تیرآهن 16 ذوب آهن اصفهان در هر شاخه بین دو کانال 4 و 5 میلیون تومانی نوسان داشت البته دامنه این نوسانات چندان گسترده نبود. نمودار نوسانات قیمت تیرآهن 14 ذوب آهن اصفهان نیز که در بالا درج شده است بیانگر روند قیمت تیرآهن در تابستان 1402 است.

بازار تیرآهن در تابستان همانند سایر زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی در رکود عمیقی به سر می‌برد و بازار عاری از متقاضی مصرفی و سرمایه‌ای بود گویا مشتریان به امید کاهش بیشتر قیمت‌ها دست از خرید کشیده بودند؛ البته عدم نقدینگی و رکود شدید ساخت و سازها نیز در بروز چنین جوی در بازار آهن بی تأثیر نبود.

همچنین تعطیلات چندروزه‌ای که در ماه شهریور وجود داشت به تعطیلی نسبی بازار منجر شد و قیمت‌ها در این ایام چندان شفاف نبود؛ علاوه‌بر این ثبات و رکود بازارهای جهانی نیز به ثبات قیمت آهن داخلی در تابستان بیشتر دامن می‌زد.

مضاف بر این کنترل قیمت دلار و اجرای برخی سیاست‌های دستوری به تعدیل و کنترل قیمت تیرآهن منجر شد؛ همچنین فاکتورهایی مانند اخبار سیاسی مثبت مانند آزادسازی پول‌های بلوکه شده، افزایش قیمت فولاد صادراتی رکود تورمی بازار تیرآهن را در تابستان به ویژه در شهریور ماه تشدید کرد.

در هفته سوم شهریور ماه به طور جزئی قیمت تیرآهن اصفهان نوسان افزایشی خورد که علت آن افزایش عرضه‌های اعتباری محصولات بورسی به ویژه شمش بود که تأثیر آن به وضوح در قیمت تیرآهن و سایر مقاطع پایین دست مشهود بود اما بازارساز با سهیمه‌بندی شمش در صدد کنترل قیمت‌ها برآمد.

علاوه‌براین با بازگشت برخی واحدهای فولادی به مدار تولید و همچنین کاهش عرضه‌های اعتباری، افزایش روانی قیمت تیرآهن کنترل شد و بازار در مسیر ثبات قرار گرفت.

اما به طور کلی در رابطه با اوضاع بازار تیرآهن در تابستان 1402 باید گفت این بازار به شدت در فاز رکود و انتظار برای کاهش قیمت تیرآهن بود و رویداد خاصی هم که منجر به بروز نوسان قیمتی خاصی شود، مشاهده نشد این درحالی است که غالب کارشناسان اقتصادی با توجه به پارامترهای موجود، خبر از افزایش نسبی قیمت تیرآهن در نیمه دوم سال را می‌دهند.

سخن پایانی 

همواره عوامل متعددی در نرخ آهن آلات موثر بوده اند و برای داشتن خرید موفق نیاز است که هر شرکت ساختمان سازی یک مشاور خرید محصول برای خود برگزیند که از صفر تا صد مراحل تهیه آهن آلات از نظر بازه زمانی مناسب خرید و تحلیل بازار و پیش بینی نرخ آهن آلات راهنمایتان باشد. امیدواریم توانسته باشیم در امر خرید تیرآهن به عنوان یک شرکت پر قدرت عرضه کننده آهن یاریگر شما مهندسان و مشاوران ساختمان سازی باشیم. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 4 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (11)

  • برشکاری اعظم
    برشکاری اعظم1401/04/22 - 12:41 پاسخ

    تیرآهن یزدی چرا تو بازار نیست؟

  • ساده
    ساده1401/04/22 - 12:40 پاسخ

    قیمت تیراهن حباب داره الان

  • علی ثابت قدم
    علی ثابت قدم1401/04/15 - 21:10 پاسخ

    این تحلیل برای من خیلی کارامد بود اگر ممکنه تحلیلهای این چنینی بیشتر باشه ، مثلا بردی قیمت میلگرد ،پروفیل ، و .... الان توسانات قیمت تیرآهن را کامل متوجه شدم

  • اصغری
    اصغری1401/04/15 - 16:16 پاسخ

    تیرآهن لانه زنبوری هم کار میکنید؟ سایز 14 چند؟

  • میر سلیمانی
    میر سلیمانی 1401/04/15 - 16:13 پاسخ

    قیمت تیراهن نسبت به چند روز پیش بالا رفته ایا تا چند روزه دیگه کاهشی هست یا نه خریدمو انجام بدم

  • یاغی پور
    یاغی پور1401/04/15 - 16:10 پاسخ

    هاش داخلی چه سایزایی داریم ؟

  • فدایی
    فدایی1401/04/15 - 16:08 پاسخ

    تیرآهن 12ذوبی چند؟

  • جهرمی
    جهرمی1401/04/15 - 16:07 پاسخ

    تیراهن فولاد یزد هم دارید ؟

  • ابوالفضلیان
    ابوالفضلیان1401/04/15 - 16:06 پاسخ

    تیر آهن قیمت ذوب آهن رو به کاهش هست یا افزایش؟

  • محرری
    محرری1401/04/15 - 16:04 پاسخ

    سلام لیست قیمت تیر آهن کارخانه ذوب آهن و ماهان رو میخواستم

  • جمالی
    جمالی1401/04/15 - 16:01 پاسخ

    قیمت تیرآهن ذوب آهن و قیمت تیر آهن یزد قیمت تیراهن کرمانشاه در کل چقدر اختلاف داره؟