نمودار قیمت نبشی در سال 1402

نمودار قیمت نبشی در سال 1402

اطلاع از قیمت روزانه آهن آلات و روند تغییر نوسان آنها برای همه کسانی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با آهن آلات سروکار دارند بسیار حائز اهمیت است؛ ارائه نمودار قیمت هر محصولی نیازمند داشتن پیشینه‌ای از روند قیمتی مقطع فولادی موردنظر است که پیش‌بینی روند قیمت‌ها را در کوتاه مدت و هم در بلندمدت برای مصرف‌کننده میسر می‌کند...

اطلاع از قیمت روزانه آهن آلات و روند تغییر نوسان آنها برای همه کسانی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با آهن آلات سروکار دارند بسیار حائز اهمیت است؛ ارائه نمودار قیمت هر محصولی نیازمند داشتن پیشینه‌ای از روند قیمتی مقطع فولادی موردنظر است که پیش‌بینی روند قیمت‌ها را در کوتاه مدت و هم در بلندمدت برای مصرف‌کننده میسر می‌کند.

اهمیت این موضوع زمانی نمایان می‌شود که متقاضیان با استفاده از این نمودارها که مانند نقشه راهنما عمل می‌کند، می‌توانند تخمین بزنند که چه زمانی برای خرید آهن مناسب و مقرون به‌صرفه است.

هدف از نگارش این مقاله بررسی نمودار قیمت نبشی در سه ماه نخست سال 1401 است که برای آن‌دسته از عزیزانی که پیگیر اخبار بازار آهن و نوسانات نرخ این محصول هستند، سودمند است.

نبشی از جمله مقاطع فولادی پرمصرف است که در صنعت و ساختمان‌سازی کاربرد بیشتری دارد؛ اما پس از گالوانیزه شدن این محصول دامنه مصرف آن نیز گسترده‌تر می‌شود.

شکل ظاهری نبشی که شبیه حرف لاتین L است، در دو شکل بال مساوی و نامساوی تولید و عرضه می‌شود. از عمده‌ترین کاربردهای این محصول می‌توان به ساخت چارچوب در و پنجره، اتصال تیرآهن به بیم ساختمان، ساخت ستون و خرپا، ساخت قفسه‌های آهنی و... اشاره کرد.

قیمت روز نبشی دستخوش عوامل متعددی است که برخی از آنها ثابت و برخی متغیر است، البته برخی عوامل وجود دارد که مانند شیوع کرونا، جنگ روسیه و اوکراین و ... پیش‌بینی نشده است و روند بازار را به کلی تغییر می‌دهد.

اما از مهمترین پارامترهایی که در تعیین نوسانات بازار آهن دخیل است می‌توان به نرخ دلار، میزان عرضه و تقاضا، بازارهای جهانی، بورس کالا، تغیرات آب و هوا، سیاست‌های دولت، بودجه‌های عمرانی، نرخ مواد اولیه، هزینه نبشی در بازه سه ماه اول سال تحت تأثیر عواملی که ذکر شد نوسانات متعددی را پشت سر گذشته است بر همین اساس برای بررسی رفتار نبشی در این بازه زمانی، نبشی کارخانه ناب تبریز ضخامت 5*5 را مبنا قرار داده‌ایم.

نمودار قیمت نبشی در فروردین ماه

در سه ماه نخست سال 1400 به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بازار آهن و فولاد کشور تقریبا ثابت بود و مبادی فروش در انتظار مشخص شدن نتایج انتخابات، تغییری در قیمت‌ها اعمال نمی‌کردند، اما با آغاز فصل تابستان و ایجاد بحران کمبود انرژی، با قطعی برق صنایع فولادی، قیمت روزانه آهن آلات رو به افزایش گذاشت.

 قیمت روز نبشی اگرچه در مقایسه با بازار میلگرد نوسانات کمتری تجربه کرده است اما تحریک قیمت‌ها در پایان سال 1400 که به طور میانگین در محدوده 1500 الی 2500 تومانی برآورد شد، تا فروردین سال جاری نیز ادامه‌ داشت، به طوری که نرخ این محصول به 19 هزار و 200 تومان رسیده بود؛ اما در روزهای پایانی فروردین ماه شاهد کاهش نرخ نبشی و اصلاح قیمت‌ها در این بازار بودیم به طوری که با کمی عقبگرد نرخ نبشی ناب تبریز وارد کانال 18 هزار تومانی شد و با قیمت 18 هزار و 800 تومان در بازار عرضه شد.

افزایش قیمت مقاطع فولادی با آغاز فصل گرما که به طور سنتی فصل ساخت و ساز تلقی می‌شود، امری طبیعی و پذیرفته شده است، همچنین با تغییر تعرفه‌ها و افزایش هزینه حمل بار، افزایش حقوق نیروی انسانی انتظار افزایش قیمت فولاد در اول هر سال دور از انتظار نیست اما جنگ روسیه و اوکراین، عرضه مهندسی شده محصولات فولادی در بورس کالا و تورم روزافزون در کشور به افزایش قیمت‌ها در بازار دامن می‌زد.

با وجود این نکته جالب توجه این است که بازار تقاضا در ابتدای سال ضعیف بود و آنطور که پیش‌بینی می‌شد خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت.

نمودار قیمت نبشی در اردیبهشت ماه

ابتدای ماه اردیبهشت با اصلاح نرخ آهن آلات و به ویژه کاهش قیمت نبشی آغاز شد. بازار ارز نیز نوسانات چشمگیری نداشت و نرخ دلار نیز در اولین روز اردیبهشت ماه 27 هزار و 750 تومان بود.

مسئله مهمی که در این ایام مورد توجه قرار گرفته بود و نرخ کلیه محصولات فولادی را تحت تأثیر قرار می‌داد، حباب هزار تومانی در بورس کالا بود که به حفظ قیمت‌های بالا در بازار آزاد دامن می‌زد. اما پس از چندی با باز شدن دامنه منفی 3 درصد در بورس کالا حباب قیمت‌های بورس کالا از بین رفت و کف قیمت محصولات واقعی شد.

در همین میان وزارت صمت با هدف اصلاح نرخ نبشی و تعدیل قیمت‌ها موضوع اخذ عوارض صادراتی سنگین را نیز مطرح کرد که از همان ابتدا به اعتراض نوردسازان منجر شد.

از طرفی دیگر ضعف تقاضا و مبهم بودن اوضاع بازار به عقب‌نشینی بیشتر قیمت نبشی در نیمه اول اردیبهشت منتهی شد، همچنین سیگنال عدم استقبال از محصولات فولادی عرضه شده در بورس کالا نیز به بازار آزاد ارسال شد که مجموع این عوامل آهن فروشان را به اصلاح جزئی نرخ محصولات وادار کرد، اگرچه احتمال قطعی برق از نیمه دوم اردیبشهت ماه روند کاهش نرخ نبشی را با کُندی مواجه می‌کرد.

با این اوصاف نرخ نبشی 5*5 ناب تبریز با کاهش چشمگیری همراه بود به طوری که در ابتدای ماه از 18 هزار و 800 تومان، تا اواسط اردیبهشت ماه به 18 هزار و 350 تومان رسید که معادل 2/5 درصد برآورد شد.

در همین ایام که بازار داخلی با تورم روزافزون دست و پنجه نرم می‌کرد، قیمت جهانی محصولات فولادی در حال نزول بود به طوری که نرخ شمش دریای سیاه 677 دلار در هر تن اعلام شده بود و نرخ شمش صادراتی ایران نیز 600 دلار محاسبه می‌شد.

از طرفی دیگر کرایه حمل و نقل هم 35 درصد افزایش یافته بود و نرخ دلار نیز با شیب ملایمی درحال افزایش بود. در واقع در این ایام بازار دچار نوعی دوگانگی شده بود؛ از طرفی قیمتهای جهانی آدرس کاهش قیمت‌ها را می‌داد و از سوی دیگر عوامل داخلی افزایش قیمتها را تحریک می‌کرد تا اینکه در تاریخ 21 اردیبهشت بازار روند صعودی به خود گرفت و قیمت نبشی با افزایش همراه شد اما این تحرکات چندان پایدار نبود و نرخ روز نبشی در پایان اردیبهشت ماه روی قیمت 18 هزار و 700 تومان متوقف شد.

گفتنی است عوارض صادراتی اگرچه برای اصلاح قیمتهای داخلی تصویب شده بود، پس از چند اصلاحیه حذف شد و گویا چنین ابلاغیه‌هایی ظرفیت اجرای یک ماهه دارند. در همین ایام که صادرات ایران کاهش یافته بود، روسیه با دامپینگ فولاد خود بازارهای هدف صادراتی ایران را به دست گرفت و نرخ شمش صادراتی ایران هم در پایان ماه به 590 دلار ریزش کرد.

از علل افزایش قیمت آهن آلات در نیمه دوم اردیبهشت می‌توان به افزایش نرخ دلار تا کانال 30 هزار تومانی و جو روانی حاصل از افزایش چندین برابری نرخ سایر کالاها اشاره کرد؛ اما در پایان ماه بازار دوباره در نوعی ثبات و رکود فرو رفت.

نمودار قیمت نبشی در خردادماه

هفته نخست خرداد ماه با ثبات حداکثری محصولات فولادی همراه بود و نرخ نبشی نیز پس از اصلاح جزئی در همان نرخ 18 هزار و 700 تومانی متوقف شد، هفته دوم نیز قیمت نبشی 5*5 ناب تبریز اعلام نشد.

دو فاکتور اصلی تعیین قیمت محصول فولادی نرخ شمش و نرخ دلار نیمایی است، در دهه اول خردادماه قیمت هر تن شمش صادراتی ایران به 550 دلار رسید و نرخ دلار نیمایی نیز 24 هزار و 700 تومان بود، بر همین اساس ثبات قیمت‌ها نیز امری طبیعی و مورد انتظار بود؛ با وجود این عرضه‌های مهندسی شده بورس کالا و کاهش حجم عرضه‌ها، تورم روزافزون، نرخ افزایشی دلار و مانور روی خبر قطعی برق، عواملی بود که مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد و در واقع دستاویزی برای افزایش قیمت‌ها به شمار می‌رفت.

در نیمه دوم خردادماه پس از تعطیلات 15 خرداد، قیمت آهن الات افزایش ناگهانی داشتند که در پی آن نرخ نبشی نیز حدود 1000 تومان افزایش داشت به طوری که تا پایان ماه نرخ نبشی حدود 19 هزار و 450 تومان به فروش می‌رسید.

 در همین ایام بازار ارز نیز با بازار آهن همسو شده و روندی تصاعدی را در پیش گرفته بود به طوری که حدود 33 هزار و 250 تومان مبادله می‌شد، از همین رو برای تعدیل نرخ دلار به عرضه ارز در صرافی‌ها اقدام شد.

اما در پایان ماه خرداد ورق برگشت و دوباره بازار ارز و بازار آهن و فولاد رو به اصلاح گذاشت و از شیب نزولی قیمت‌ها کاسته شد، قیمت دلار هم به کانال 31 هزار تومانی بازگشت.

در ادامه می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید: نمودار قیمت میلگرد در سه ماه اول 1401


ماه خرداد علاوه‌بر بازار آهن سایر بازارها نیز نوسانات مثبتی را تجربه کردند و به نوعی همبستگی در بازارها ایجاد شده بود که قیمت بالای آهن را حمایت می‌کرد. از آنجایی که نرخ نبشی 5*5 ناب تبریز در خردادماه مدتی اعلام قیمت نشد، برای تصویر گویاتر نوسانات نبشی در این ماه، از نمودار قیمت نبشی 5*5 کارخانه شکفته نیز استفاده می‌کنیم که در ذیل درج می‌شود.
همانطور که قابل ملاحظه است نرخ نبشی افت و خیزهای اساسی در این سه ماه تجربه کرد اما براساس نمودارها غالب نوسان آن ثبات بود و معمولا قیمت‌ها در سقف یا کف حمایت می‌شد.

بررسی نمودار قیمت نبشی در بهار 1402

برخلاف جهش عجیبی که در قیمت نبشی و سایر آهن آلات در زمستان سال گذشته اتفاق افتاد، براساس نمودار قیمت نبشی در سه ماه گذشته، فعالیت بازار آهن در سال 1402 با روند نزولی آغاز شد.

اتصال گاز صنایع فولادی، افزایش تولید آهن اسفنجی و افزایش حجم عرضه در بورس کالا و کنترل نرخ دلار عواملی بود که به کاهش قیمت نبشی 5*5 ناب تبریز در ماه فروردین منتهی شد؛ قیمت نشبی 5*5 با ضخامت 5 که در زمستان به 32 هزار تومان رسیده بود، در نیمه فروردین 1402 به کمترین میزان خود رسید و حدود 21 هزار و 500 تومان هم گزارش شد اما این روند چندان پایدار نبود و از روزهای پایانی فروردین نوسانات سینوسی قیمت نبشی آغاز شد.

ماه اردیبهشت عوامل متعددی در جریان بود که بازار آهن را به طور حقیقی و روانی تحت تأثیر قرار داد، از جمله آنها می‌توان به برکناری وزیر صمت، گشایش عرضه‌های اعتباری در بورس کالا، کمبود شمش نوردسازان و تحویل محصول در اردیبهشت، بازگشت پیش دریافت عرضه‌های اعتباری بورس کالا از 30 درصد به 10 درصد، دستوری شدن قیمت‌ها و افزایش نرخ محصولات بورسی اشاره کرد.

مضاف بر این قیمت دلار نیز از مهمترین فاکتورهایی بود که علاوه‌بر قیمت نبشی و آهن، سایر بازارهای مالی را نیز تحت تأثیرقرار داده بود. مثلا قیمت نبشی 5*5 در نیمه اردیبهشت به 29 هزار تومان هم رسید اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی این ماه تا حدودی از التهابات بازار نبشی کاسته شد و می‌توان گفت تقریبا تا پایان خرداد ماه تغییر قیمت چشمگیری در بازار نبشی و سایر محصولات فولادی مشاهده نشد.

عوامل متعددی در کنترل قیمت نبشی دخیل بود که برخی از این عواملی به مسائل سیاسی مربوط می‌شد و برخی محدودیت‌ها نیز توسط بازارساز اعمال شد که نتیجه آن ثبات قیمت نبشی و محصولات فولادی دیگر بود.

به عنوان مثال با ایجاد ثبات در هفته‌های پایانی اردیبهشت قیمت نبشی 5*5 ضخامت 4 که تا کانال 29 هزار تومانی افزایش یافته بود به 27 هزار تومان رسید و تا پایان خرداد نیز در همین کانال و نیز در کانال 26 هزار تومانی در نوسان بود.

انتشار اخبار متعدد از توافقات ایران با سایر کشورها، آزادسازی ارز بلوکه شده ایران از عمده‌ترین فاکتورهایی بود که علاوه‌بر غالب بازارهای مالی از جمله بازار ارز و بازار آهن و فولاد را در مسیر اصلاح قرار داد. اثر مثبت سیگنال‌های اخبار سیاسی به حدی قوی بود که اثر افزایشی قیمت‌ها را که از قطعی برق صنایع فولادی ناشی می‌شد، خنثی کرد.

 مضاف بر این عرضه‌های مهندسی شده بازار و برخی محدودیت‌های تعزیراتی نیز از جمله فاکتورهایی بود که بازارساز برای جلوگیری از کاهش یا افزایش بیشتر قیمت‌ها اعمال کرد تا در ماه خرداد شاهد بازاری آرام و کاملا ساکت باشیم در حدی که چه در بورس کالا و چه در بازار آزاد تقاضا افت محسوسی پیدا کرده بود.

همانطور که از نمودار قیمت نبشی در سه ماه گذشته برمی‌آید در این بازه زمانی بازار آهن با نوسانات متعددی مواجه بود که عوامل بروز این نوسانات تشریح شد. بهره‌ای که می‌توان از نمودار قیمت نبشی برد، پیش‌بینی روند بازار در روزهای آتی براساس الگوی رفتاری این محصول در ایام مشخص است. علاوه‌بر خریدار که می‌توان با اسفتاده از بررسی نموادر قیمت نبشی بهترین زمان را برای تهیه نبشی یا محصول دیگر انتخاب کند، سرمایه‌گذار و فروشنده نیز می‌تواند براساس آن برنامه‌ریزی کرده و استراتژی خود را بچیند.

سایت آهن پرایس علاوه‌بر به‌روزرسانی قیمت روز آهن آلات و قیمت لحظه‌ای نبشی، نمودار قیمتی این محصولات را نیز در بازه‌های زمانی هفتگی، ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه ارائه می‌کند. گفتنی است مشاهده روند قیمت نبشی، قیمت محصول نیز به صورت روزانه و به طور دقیق بر روی نمودار قابل مشاهده است و در وب‌سایت آهن پرایس دسترس کاربران عزیز قرار دارد.

نمودار قیمت نبشی در تابستان 1402

فعالیت بازار آهن و نبشی در نخستین ماه تابستان در شرایطی رقم خورد که به رغم تجربه سالهای گذشته در رکود عمیقی به سر می‌برد و به نخرترین حالت خود تبدیل شده بود؛ به طوری که طبق نمودار قیمت نبشی از ابتدای تابستان تا نیمه مردادماه، قیمت روز نبشی با سیر نزولی همراه بود.

البته پارامترهای زیادی در بروز چنین شرایطی دخیل هستند که از مهمترین آنها در این بازه زمانی می‌توان به برخی سیاست‌های انقباضی دولت، نوسانات کاهشی نرخ ارز، ثبات قیمت‌های جهانی، اخبار سیاسی مثبت، بهبود روابط با برخی کشورهای همسایه،افزایش فروش نفت و آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران اشاره کرد.

بازار ارز نیز به واسطه بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط صنایع پتروشیمی و فولاد به مرکز مبادله طلا و ارز نوسان چشمگیری نداشت و در دو کانال 48 و 49 هزار تومان رنج می‌زد.

پیش بینی می‌شد با قطعی و محدودیت مصرف برق فولادسازان از نیمه خرداد، قیمت نبشی و قیمت آهن آلات افزایش نسبی داشته باشد اما اوضاع کاملا برعکس بود و براساس نمودار قیمت نبشی در خرداد، نرخ این محصول سیر کاهشی داشت به طوری که در یک ماه حدود 1000 تومان کاهش داشت به عنوان نمونه قیمت نبشی ناب تبریز  3 میل 40*40 در ابتدای خرداد در هر کیلو 27 هزار و 500 تومان اعلام قیمت شد اما در انتهای ماه به 26 هزار و 500 تومان رسید.

در تیرماه عمده مبادی فروش در اغلب حوزه‌ها قیمت نبشی را ثبات و با کاهش جزئی اعلام کردند البته چنین روندی منجر به افزایش تقاضا نشد بلکه متقاضی مصرفی با امید به کاهش بیشتر قیمت نبشی و آهن دست از خرید کشیدند در نتیجه بازار آهن و فولاد با عمق بیشتری از رکود مواجه شد.

به طوری که قیمت نبشی ناب تبریز 3 میل در ابتدای تیرماه در هر کیلو 27 هزار تومان برآ.رد شد اما طبق نمودار قیمت نبشی در پایان ماه به 25 هزار و 700 تومان رسید، این روند کاهشی تا نیمه مرداد هم ادامه داشت به این صورت که براساس نمودار قیمت نبشی در تابستان، قیمت نبشی از مرز 25 هزار تومان تا مرز 24 هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

 بازار نبشی و آهن در نیمه اول سال جاری عمدتا با روند ثابت و خطی همراه بود و عمده مشتریان به امید کاهش بیشتر قیمت نبشی و ناودانی دست از خرید کشیده بودند و با خروج تقاضا از بازار، رکود عمیقی در بازار حکم‌فرما بود.

البته عدم نقدینگی و رکود شدید ساخت و سازها هم در بروز چنین رکودی دخیل بود، اگرچه انتظار می‌رفت با قطعی برق در تابستان قیمت‌ها افزایشی شود اما چنین اتفاقی نیفتاد و جز کاهش جسته و گریخته در برخی حوزه‌ها و افزایش قیمت پروفیل از شهریورماه، کلیه زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی، روند ثابتی داشتند.

در ابتدای ماه مرداد بازارساز با هدف کنترل و تعدیل قیمت‌ها به کاهش هزار تومانی قیمت آهن‌آلات اقدام کرد اما با افزایش استقبال از عرضه اعتباری شمش در بورس به تدریج قیمت‌ها به حالت قبل بازگشت؛ در واقع جز محصولات اعتباری عرضه شده در بورس کالا، سایر محصولات فولادی تقاضای چندانی نداشتند و همچنین قیمت فولاد در بازارهای جهانی هم عمدتا ثابت و کاهشی اعلام می‌شدند به طوری که معاملات بورس کالا و بازار آزاد به کمترین سطوح خود رسیده بودند.

به این ترتیب قیمت نبشی جاوید بناب 3 میل 50*50 در ماه مرداد بین دو کانال 26 و 27 هزار تومانی در نوسان بود و این روند تا نیمه اول ماه مهر ادامه داشت؛ به طوری که قیمت نبشی بناب در پایان شهریور ماه 27 هزار تومان برآورد شد.

از مهم‌ترین پارامترهایی که بروز رکود عمیق بازار آهن و فولاد و ثبات قیمت نبشی در تابستان 1402 را رقم زده است می‌توان به مواردی همچون اخبار مثبت مذاکرات سیاسی، کنترل نرخ دلار و کنترل اوضاع بازار داخلی آهن و فولاد اشاره کرد؛ علاوه‌براین با توجه به تعطیلات چند روزه در ماه شهریور بازار نیز نسبتا نیمه تعطیل بود و قیمت‌ روز نبشی نیز چندان شفاف نبود.

در همین راستا قیمت نبشی ناب تبریز 4 میل 40*40 درابتدای مرداد ماه 24.900 تومان برآورد شد، در پایان ماه مرداد کمی افزایش یافت و در کانال 25 هزار تومانی قرار گرفت و تا پایان شهریور هم در این کانال باقی ماند، به این صورت که در پایان شهریور ماه 25 هزار و 200 تومان اعلام شد. اما در ماه مهر کمی اصلاح شد و به قیمت‌های اوایل مرداد ماه بازگشت و در هرکیلو حدود 24 هزار و 900 تومان معامله شد.

به طور کلی می‌توان گفت بازار آهن در نیمه اول سال در رکودی بی‌سابقه سپری شد و قیمت نبشی و آهن با کممترین نوسانات همراه بودند؛ این درحالی است که پیش‌بینی می‌شود قیمت نبشی در نیمه دوم سال روند افزایشی داشته باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 4 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (16)

  • میرزاده
    میرزاده 1401/05/02 - 15:33 پاسخ

    نبشی برای صادرات کدوم کارخونه خوبه ؟

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1401/05/03 - 15:18

      این بستگی به مصرف و منطقه مورد نظر شما برای صادرات دارد و نیاز به مذاکره بیشتر دارد توصیه می گردد با مجموعه ما تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی نمایند.

  • علوی
    علوی1401/05/02 - 15:32 پاسخ

    نبشی ناب تبریز درسته که سنگینه نسبت به کارخونه های دیگه ؟

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1401/05/03 - 15:19

      بستگی داره برای اطلاع از وزن این محصولات وزن کلیه محصولات در صفحه محصول و همچنین در جدول وزنی درج شده است.

  • نیکوسخن
    نیکوسخن 1401/05/02 - 15:29 پاسخ

    قیمت نبشی زنجان سایز 30*30 میخواستم

    • فریادیان
      فریادیان1401/05/02 - 15:46

      قیمت نبشی زنجان دیگه چیه؟ منظورتون کدوم کارخونس؟ جنسش خوبه ما هم بخریم؟

  • سودابه یار محمدی
    سودابه یار محمدی1401/05/02 - 15:29 پاسخ

    نبشی آونگان کدوم شهر هست و آیا قیمت نبشی آئنگان مناسب هست؟

    • پرهام
      پرهام1401/05/02 - 15:47

      قیمت نبشی آونگان نسبت به اسپیرال پایین تره و کیفیتشم خوبه بد نیست

  • فلجی
    فلجی1401/05/02 - 15:26 پاسخ

    قیمت نبشی 40*40 آریان فولادو میخواستم

    • مهربان
      مهربان1401/05/02 - 15:49

      قیمت نبشی 40*40 رو روی سایت میزارن همیشه من خودم همیشه نگاه میکنم

  • مهریزی
    مهریزی1401/05/02 - 15:26 پاسخ

    قیمت نبشی آریان فولاد با قیمت نبشی شکفته چه تفاوتی دارد کدوم کارخونه قیمتش پاتیین تره/

    • فارسیان
      فارسیان1401/05/02 - 15:50

      قیمت اسپیرال گرون تره چون ضخامتش دقیق تره

  • صانعی
    صانعی1401/05/02 - 15:24 پاسخ

    قیمت نبشی آونگان رو چرا اعلام نکردید؟

  • علی بگیر
    علی بگیر 1401/05/02 - 15:23 پاسخ

    قیمت نبشی ناب تبریز درسته بالاس ولی کیفیتش عالیه خدایی

  • جلالی
    جلالی 1401/05/02 - 15:23 پاسخ

    قیمت نبشی40*40 به میزان 5تن؟