نوسانات نرخ آهن در بازار

نوسانات نرخ آهن در بازار
نوسانات نرخ آهن در بازار

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در هفته‌ای که گذشت مانند هفته پیش از آن دو روی متفاوت سکه را در بازار آهن  کشور مشاهده کردیم؛ به نحوی که در روزهای یکشنبه و دوشنبه...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در هفته‌ای که گذشت مانند هفته پیش از آن دو روی متفاوت سکه را در بازار آهن  کشور مشاهده کردیم؛ به نحوی که در روزهای یکشنبه و دوشنبه قیمت انواع محصولات فولادی بر اثر رشد نرخ دلار تا پایان هفته روی موج صعودی قرار داشت، اما از روز سه‌شنبه البته با یکی دو روز تاخیر نسبت به آغاز شدن موج سقوط دلار، قیمت انواع محصولات فولادی نیز رو به کاهش گذاشت؛ تا جایی که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد کاهش نرخ ۴۵۰ تا ۵۰۰ تومانی انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد و همچنین افت قیمت ۸۵۰ تا ۹۵۰ تومانی انواع نبشی و ناودانی بودیم.

 در این میان، قیمت تیرآهن ۱۴ کیلویی در بازار آزاد نیز در این دو روز به طور متوسط بیش از ۲۵۰ تومان کاهش یافت و میانگین قیمت انواع شمش القایی هم از دوشنبه تا چهارشنبه بیش از ۸۰۰ تومان کمتر شد. این کاهش قیمت‌ها مستقیما تحت تاثیر سقوط شدید نرخ دلار در بازار آزاد در فاصله روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه بود، اما با بازگشت قیمت دلار به روند صعودی اکید، قیمت عمده محصولات فولادی نیز در روز پنجشنبه روبه رشد گذاشت.

در این میان اما مهمترین واقعه مبهم در اقتصاد کشور افت شدید نرخ دلار در روزهای ابتدایی هفته و بخصوص روز سه‌شنبه بود، چراکه در دو روز بعدی این روند نزولی ادامه پیدا نکرد و مجددا شاهد صعودی شدن نرخ دلار بودیم. در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره این نوسانات عجیب مطرح شده است، ولی به نظر می‌رسد خبر انتشار فروش اوراق قرضه به همراه احتمال آزادسازی بخشی از منابع ارزی کشور و البته جو روانی کاهش نرخ دلار در روز یکشنبه باعث سقوط شدید قیمت این ارز در دو روز بعدی شد، اما خیلی زود با بازگشت تقاضای سرمایه‌ای به بازار ارز و کاهش اثر روانی سقوط نرخ دلار، مجددا قیمت این ارز در بازار آزاد رو به افزایش گذاشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)