نوسانات کوتاه مدت در بازار آهن

نوسانات کوتاه مدت در بازار آهن

با توجه به معاملات شمش بورسی روز گذشته قیمت مقاطع طویل به استقبال قیمت‌های پایه روز چهارشنبه رفتند و در اغلب مبادی فروش شاهد اصلاح قیمت‌ها بودیم و احتمال اصلاح قیمت در هفته بعد هم وجود دارد...

آهن پرایس: همانطور که قابل پیش بینی بود نوسانات افزایشی قیمت روز آهن آلات که از ابتدای هفته شروع شد، روز گذشته فروکش کرد و در اغلب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی شاهد ثبات و اصلاح قیمت‌ها بودیم.

آنطور که از نوسانات قیمت‌ها برمی‌آید می‌توان گفت این نوسانات دوام چندانی ندارند و در بازه‌های زمانی کوتاه مدت رخ می‌دهد و مجددا فروکش می‌کند و احتمالا تا پایان هفته و هفته بعد قیمت‌ها با اصلاح تدریجی و ثبات همراه باشد.

بازار ارز نوسان چشمگیری نداشت و قیمت دلار در مرز 51 هزار تومان بین 100 تا 200 تومان در نوسان بود اما در پایان روز هر دلار بازار آزاد حدود 51 هزار و 350 تومان مبادله شد.

نوسانات قیمت آهن آلات

بازار میلگرد که غالبا پیشگام نوسانات است، روز گذشته در اکثر مبادی فروش ثابت اعلام شد و در چند کارخانه هم قیمت‌ها کاهش 100 تا 300 تومانی یافتند. کف قیمت میلگرد آجدار روز گذشته بین 22.700 تا 22.900 تومان برآورد شد، با توجه به نمودار قیمت میلگرد می‌توان گفت کف قیمت این محصول به قیمت‌های پیش از موج افزایشی بازگشته است.

قیمت میلگرد نیشابور دیروز با کاهش 100 تومانی در هر کیلو حدود 23.660 تومان اعلام شد و قیمت میلگرد فولاد زاگرس سایزهای استاندارد هم 23.100 تومان گزارش شد.

آخرین قیمت میلگرد آجدار

قیمت میلگرد فایکو

قیمت میلگرد میانه

قیمت میلگرد امیرکبیر

قیمت میلگرد ابرکوه

23.400

22.900

23.500

22.800

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و قیمت قیمت سپری در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد. قیمت روز تیرآهن هم در بسیاری از کارخانه‌ها اعلام شد اما قیمت تیرآهن ذوبی و قیمت تیرآهن فولاد یزد در برخی سایزها بین 10 تا 50 هزار تومان کاهش داشت.

قیمت روز ورق آهن و انواع ورق گرم در برخی از مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت ورق سیاه مبارکه و و کاویان بین 100 تا 500 تومان کاهش داشتند؛ همچنین قیمت انواع ورق سرد از جمله قیمت ورق رنگی شیروانی، قیمت ورق روغنی و ورق استیل در کلیه شرکت‌ها 200 تومان کاهش داشتند.

قیمت قوطی پروفیل، قیمت پروفیل مبلی و قیمت پروفیل صنعتی نیز به تبعیت از جو کلی بازار در تعداد زیادی از مبادی فروش ثابت اعلام شد و قیمت پروفیل نیکان و پروفیل جهان در هر کیلو حدود 300 تا 500 تومان کاهش داشت؛ همچنین قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی، قیمت لوله صنعتی و سایر لوله‌ها در کلیه شرکت‌ها ثابت اعلام شدند.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته حاکی است که از کل محصولات عرضه حدود 51 درصد آن به فروش رسید که معادل 179 هزار و 950 تن برآورد شد. از این میان حدود 275 هزار و 85 تن شمش عرضه شد که نها 43 درصد آن یعنی 120 هزار و 300 تن مورد معامله قرار گرفت و قیمت میانگین ثبت شده برای این محصول هم 18 هزار و 411 تومان برآورد شد.

آدرس معاملات شمش بلوم در بورس کالا از ادامه ثبات نسبی همراه با شیب ملایم نزولی در نرخ پایه عرضه بورس کالا حکایت دارد که احتمالا حداقل تا هفته آینده هم ادامه داشته باشد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار آهن زیر سلطه رکود

همانطورکه از معاملات شمش بلوم در بورس کالا و محدودیت های اعمال شده مشخص است که تحت تأثیر سیاست‌های انقباضی بازارساز است. به نظر می‌رسد علت آن هم موضوع مسکن ملی و فشارهایی که فعلا از این ناحیه به بازار مصالح باشد؛ اگرچه باید گفت این وضعیت کاملا به نفع مصرف کننده واقعی داخلی است به شرطی که پولی برای گردش در بازار باشد؛ در حال حاضر که حوزه ساخت و ساز عملا با رکود شدید مواجه شده و اکثر زیرمجموعه‌های زنجیره تأمین در برابر این رکود تورمی تنها تماشاگر هستند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)