نگاهی بر افزایش قیمت بازار مسکن

نگاهی بر افزایش قیمت بازار مسکن
نگاهی بر افزایش قیمت بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، آنچه طی چند سال اخیر قیمت مسکن در مناطق شمالی تهران و یا برخی از شهرستان ها را تعیین می کند، دیگر عرف آن منطقه نیست بلکه گروه سازندگان املاک هستند که برای یک منطقه قیمت گذاری می کنند. به گفته کارشناسان بازار مسکن، تاثیر برندسازی یک ملک...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، آنچه طی چند سال اخیر قیمت مسکن در مناطق شمالی تهران و یا برخی از شهرستان ها را تعیین می کند، دیگر عرف آن منطقه نیست بلکه گروه سازندگان املاک هستند که برای یک منطقه قیمت گذاری می کنند. به گفته کارشناسان بازار مسکن، تاثیر برندسازی یک ملک به قدری است که موجب افزایش قیمت ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی در هر متر نسبت به املاک مشابه آن منطقه خواهد شد. در این شرایط مردم عادی در بسیاری از مواقع حتی قادر نخواهند بود از املاکی که تحت عنوان برخی از برندسازان معروف تهران ساخته شده است، بازدید کنند و بازدید کردن از این املاک در صورتی امکان پذیر است که گردش حساب فرد بازدید کننده از یک حدی بالاترباشد. 

  افزایش قیمت بازار مسکن طی دو سال اخیر و بازارهای موازی مسکن همچون بازار ارز، طلا و بالا بودن سطح قیمت ها باعث نا امیدی  بعضی متقاضیان برای خرید آپارتمان شده است و برخی دیگر به دلیل  نگرانی از شرایط غیرقابل پیش‌بینی آینده معتقدند باید هر چه سریع‌تر خرید خود را از بازار مسکن انجام دهند. بیشترین سهم از معاملات خرید مسکن در مناطق 4و5 شهر تهران انجام میشود که برای خرید اپارتمان  در منطقه 5 قیمتی حدود۸۰۰ میلیون تومان و در منطقه 4 حدودا ۷۰۰ میلیون تومان در منطقه ۴ نیازاست که این قیمت با  قیمت ذهنی برخی متقاضیان تفاوت زیادی دارد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، در برنامه زنده تلویزیونی درباره وام ودیعه مسکن با اشاره به اختصاص ۷۵ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به آسیب‌دیدگان از کرونا، اظهار کرد: بعد از تسهیلاتی که تاکنون به خانوارها و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا پرداخت کرده‌ایم، از پولی که باقیمانده است ۲۰ هزار میلیارد تومان را با موافقت رئیس جمهوری و ستاد کرونا به کمک ودیعه مسکن اختصاص دادیم. گفتنی‌ست وام کمک ودیعه اجاره به میزان ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان و سود ۱۳ درصد به‌تازگی در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسیده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)