نگاهی به آینده بازار مسکن

نگاهی به آینده بازار مسکن
نگاهی به آینده بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در ماه های پایانی سال 96که بازار مسکن بعد از مدت ها طعم شیرین دوران رونق را چشیده بود، آینده ی این بازار، به دو صورت قابل پیش بینی بوده است. در حالت اول، رشد قیمت ها تا 50درصد،و افزایش هیجانی قدرت خرید جامعه در بازه ی کوتاه مدت ودر ادامه شروع دوران رکود...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در ماه های پایانی سال 96که بازار مسکن بعد از مدت ها طعم شیرین دوران رونق را چشیده بود، آینده ی این بازار، به دو صورت قابل پیش بینی بوده است.

در حالت اول، رشد قیمت ها تا 50درصد،و افزایش هیجانی قدرت خرید جامعه در بازه ی کوتاه مدت ودر ادامه شروع دوران رکود در ماه های پایانی منتهی به سال 97 و اوایل سال 98، تصور شده بود.

در حالت دوم، حفظ نسبی قیمت ها ورشد سطح معاملات و در ادامه تداوم دوران رونق احتمالی تا پایان سال 98متصور بوده است.

در وضعیت کنونی بازار مسکن بیشتر با حالت نخست عنوان شده تطابق دارد.به طوری که معاملات مسکن از نیمه دوم ۹۶ تا اردیبهشت ۹۷ روند افزایشی خود را نسبت به دوره‌های قبل حفظ کرده، اما از خرداد ماه، معاملات مسکنروند نزولی به‌ خود گرفته است. همچنین تعداد معاملات مسکن تهران در خرداد و تیر ماه نسبت به مدت مشابه در سال‌های ۹۶ و ۹۵ کمتر بوده است.

کارشناسان بازار مسکن اعتقاد دارند که، بازار مسکن در نیمه دوم سال ۹۶ وارد دوران رونق شده است، رونقی که به‌ نظر می‌رسد، ورود به آن، ناشی از انتظار بخش عرضه به خروج از دوران رکود چهارساله و همچنین افزایش سوداگری به دلیل رشد قیمت بوده است.

با توجه به افزایش قیمت واحد های مسکونی، توان خرید بخش مصرفی کاهش یافته و تقاضای مصرفی تصمیم به خروج از بازار مسکن گرفتند، اما حضور متزلزل تقاضای سرمایه‌ای در بازار مسکن همچنان ادامه دارد.

صنعت ساختمان که یکی از محرک های اصلی اقتصادی کشور است در مواجهه با هر گونه تغییرات در صنایع و بازار های مالی و شرایط حاکم بر نظام اقتصادی کشورتحت تاثیر قرار می گیرد.

آینده بازارمسکن را می توان با همسان سازی ارزش دارایی های سرمایه گذاران در این بخش، به صورت واضح تری ترسیم کرد اما نباید از متغییر های محیطی نظیر معادلات سیاسی، وضعیت اقتصادی کشور و سایر عوامل چشم پوشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)