نگاهی کلی بروضعیت بازار مسکن

نگاهی کلی بروضعیت بازار مسکن
نگاهی کلی بروضعیت بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در جهت تامین مسکن مردم جامعه طرح های زیادی اجرا شد، که البته به علت نداشتن تدبیر مناسب نیمه کاره رها شده ویا اینکه نواقص موجود در آن صدمات بسیاری در بازار مسکن برجای گذاشته است که می توان به مسکن مهر به عنوان طرحی کارشناسی نشده...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در جهت تامین مسکن مردم جامعه طرح های زیادی اجرا شد، که البته به علت نداشتن تدبیر مناسب نیمه کاره رها شده ویا اینکه نواقص موجود در آن صدمات بسیاری در بازار مسکن برجای گذاشته است که می توان به مسکن مهر به عنوان طرحی کارشناسی نشده که نه تنها نتوانست به حل معضل مسکن کمکی کند بلکه به تشدید مشکل هم دامن زد.

آمارها نشان دهنده ی بیشتر شدن تقاضا برای رهن و اجاره‌ خانه در چند سال گذشته است که ریشه آن می‌تواند در کمتر شدن درآمد، شرایط بد تسهیلات یا عدم تمایل برای پذیرش ریسک خرید خانه باشد.

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن، میانگین افزایش قیمت در یکسال گذشته حدود 60 درصد بوده است، بانک مسکن نیز در حال رصد قیمت‌ها بوده و با توجه به مقررات بانک، بویژه توان بازپرداخت کسانی که مخاطبان وام مسکن بوده که غالبا اقشار متوسط و رو به پایین جامعه هستند موضوع افزایش سقف وام را مورد بررسی قرار داده است. چرا که تسهیلات کنونی مسکن جوابگوی خرید مسکن نبوده است واین تسهیلات تا قبل از گرانی مسکن می‌توانست قیمت مسکن را تا حدودی پاسخگو باشد، اکنون که قیمت مسکن دو برابر شده است، این تسهیلات جوابگوی خرید نمی باشد.

 آقای حسام عقبایی، نایب‌رییس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران اذعان داشت: که افزایش تسهیلات مسکن امرمحالی نیست واین اقدام حتی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور که درشرایط مناسبی قرار نداشته، هم کاملاً اجرایی است اما چند مانع وجود دارد که اصلی‌ترین آن اصلاح سیاست‌های پولی بانکی است. یعنی باید قانون اصلاح سیاست‌های پولی و بانکی کشور که تقریباً بیش از سه سال در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مانده، سریعاً اصلاح و به دولت جهت اجرا ابلاغ شود.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)