نگرانی مالکان از آینده مسکن

نگرانی مالکان از آینده مسکن
نگرانی مالکان از آینده مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، در حالی که معاملات مسکن در بازار تهران به حالت قفل شدگی رسیده است بررسی‌ ها نشان می دهد مالکان پول لازم که به قصد سرمایه‌ گذاری وارد بازار مسکن شده اند، تلاش های جدیدی را برای جذب...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، در حالی که معاملات مسکن در بازار تهران به حالت قفل شدگی رسیده است بررسی‌ ها نشان می دهد مالکان پول لازم که به قصد سرمایه‌ گذاری وارد بازار مسکن شده اند، تلاش های جدیدی را برای جذب مشتریان در سردترین ماه سال در بازار مسکن آغاز کرده اند.

معامله گران بازار مسکن اظهار دارند، در حالی که در دوره رشد قیمت مسکن بخش عمده پول در مرحله عقد قرار داد و مبایعه نامه دریافت می شد، این روز ها مالکان رضایت می‌ دهند حتی تا ۵۰ درصد از قیمت ملک را در محضر و هنگام انتقال سند دریافت نمایند.

طبق عرف از زمان تنظیم قرار داد تا زمان انتقال سند، بین ۴۰ تا ۶۰ روز فرصت برای طرفین در نظر گرفته می شود. ریزش قیمت ها در بازار ارز و البته سکه سبب شده است چشم انداز آتی بازار مسکن نیز برای آنها که قصد ورود به بازار را دارند چندان جذاب نباشد.

در عین حال دریافت اقساطی پول در مدت زمانی طولانی تر نیز از سوی مالکان واحدهای بزرگ و قیمت بالا این روز ها در فایل های آگهی ‌های مشاوران املاک در شمال شهر و مناطق گران قیمت دیده می‌ شود.

طبق گزارش های اعلامی متوسط قیمت مسکن در تهران از ۱۳ میلیون تومان عبور کرده است اما همین رشد بیش از ۷۰ درصدی قیمت در مرداد ماه سال جاری نسبت به مرداد ماه سال گذشته حجم معاملات را به اندازه رشد قیمت ها کاهش داده است. از این رو قیاس قیمت ها با حجم تسهیلات اعطایی نشان می دهد وام مسکن در حال حاضر به ابزاری ناار آمد برای خریداران تبدیل شده است. این در حالی است که از مدتها قبل زمزمه افزایش نرخ تسهیلات به گوش می رسید اما بیم رشد دوباره قیمت ها مانع از اجرایی شدن این طرح شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • رضا
    رضا1398/06/13 - 10:13 پاسخ

    سوداگری وکسب درآمد از راه دلالی بلای جان اقتصاد کشور ماست که البته بهره بالای بانکی نیز موازی این شیوه درآمد شده است ،وقتی بسادگی وبا انجام چند معامله ملکی یا خرید و فروش ارز و سکه صاحب سرمایه سرمایه خود را در یکسال چند برابر میکند ،ویا با سپرده گذاری در صندوق ها وبانک ها از سود ۲۰ الی ۲۵ درصدی براحتی وبدون پرداخت عوارض ومالیاتی بهره میبرد دیگه انگیزه‌ای برای کسب کار و تولید که هزاران مانع وعوارض وریسک را دارد پیدا نمیشه وبه این میگن اقتصاد بیمار ،راحت طلبی،جامعه بی انگیزه ،جوانان افسرده ،.........