هدف از نوسازی بافت فرسوده

هدف از نوسازی بافت فرسوده
هدف از نوسازی بافت فرسوده

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بافت های فرسوده شهری به خصوص در کلان شهر تهران را اگر دولت مورد توجه قرار دهد و روند نوسازی آنها را سرعت ببخشد جدا از زیبایی سیمای شهری می تواند به خروج بازار مسکن از رکود کمک شایانی کند...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بافت های فرسوده شهری به خصوص در کلان شهر تهران را اگر دولت مورد توجه قرار دهد و روند نوسازی آنها را سرعت ببخشد جدا از زیبایی سیمای شهری می تواند به خروج بازار مسکن از رکود کمک شایانی کند.

نوسازی در بافت فرسوده شهری، امیدی در دل اقشار با درآمد متوسط  و کم درآمد برای خانه دار شدن ایجاد می کند که می توان به توجه و تمرکز ویژه ی دولت مردان ومسئولان مربوطه درسالهای اخیر به این بخش از بافت شهری اشاره داشت به طوری که یکی از الویت های حمایتی دولت برای ساخت واحدهای مسکونی و تامین مسکن دهک های پایین جامعه، ساخت وساز در بافت فرسوده می باشد.

بانک مسکن نیز الویت تامین مالی و اعطای تسهیلات ساخت ویا خرید مسکن را در این بافت شهری قرار داده است که به نوبه ی خود تسهیلات مربوطه جزئی از ارزان ترین و مناسب ترین انواع تسهیلات پرداختی این بانک می باشد.

در حال حاضر سقف تسهیلات بافت فرسوده برای ساخت هر واحد مسکونی در شهر تهران ۵۰۰ میلیون ریال، و نرخ سود تسهیلات ۱۸ درصد می باشد و حداکثر زمان برای بازپرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده با احتساب دوران مشارکت مدنی ۱۲ سال تعیین شده است.

پیش از این، دریافت کنندگان تسهیلات بافت فرسوده صرفا می توانستند یک واحد از واحدهای مسکونی را به نام خود فروش اقساطی کنند که با ابلاغ بخشنامه جدید بانک مسکن ، با توجه به اهمیت موضوع نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و رفع موانع موجود همچنین بهبود فرآیند پرداخت تسهیلات مذکور و تسریع در فروش اقساطی تسهیلات پرداخت در صورتی که سازنده بتواند مدارک و مستندات کافی در خصوص احراز توانایی مالی خود ویا همسر خود ارایه دهد، امکان فروش اقساطی واحدهای احداثی به نام سازنده و افراد تحت تکفل ایشان حداکثر به تعداد سه واحد فراهم شده است.

 البته بانک مسکن در بخش دیگر از بخشنامه خود بر این موضوع تاکید کرده است که در صورت واریز یارانه بافت فرسوده توسط دولت ،هر فرد صرفا می تواند برای یک واحد از یارانه برخودار شود و مابقی واحد ها با نرخ سود ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)