هزار و یک راه برای دریافت وام مسکن

هزار و یک راه برای دریافت وام مسکن
هزار و یک راه برای دریافت وام مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن ، بسیاری از متقاضیان دریافت وام مسکن به خصوص متقاضیانبازار مسکن تهراندر ارتباط با نحوه احراز توانایی مالی سوالاتی مطرح می‌کنند که لازم است در این زمینه مسئولان مربوطه و متصدیان بانک ها ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بسیاری از متقاضیان دریافت وام مسکن به خصوص متقاضیان بازار مسکن تهران در ارتباط با نحوه احراز توانایی مالی سوالاتی مطرح می‌کنند که لازم است در این زمینه مسئولان مربوطه و متصدیان بانک ها جهت شفاف سازی،  اقدامات لازمه را مبذول نمایند.

معرفی ضامن تنها زمانی مورد نیاز است که فرد نتواند توانایی مالی خود برای بازپرداخت اقساط تسهیلات را به اثبات بانک برساند؛ در غیر این صورت ارائه مدارک درآمدی و حقوقی فرد متقاضی برای دریافت تسهیلات کفایت می‌کند و نیازی به معرفی ضامن وجود ندارد.

از مهم ترین ضوابط و شرایط پرداخت یا عدم پرداخت تسهیلات به وام گیرنده، در واقع احراز توانایی مالی فرد تسهیلات گیرنده می باشد که پس از کسب اطمینان از اینکه یک جریان درآمدی ثابت و قابل اتکا برای وصول مطالبات بانکی بابت باز پرداخت تسهیلات دریافت شده وجود دارد، وام به مخاطب جهت انجام امور ساختمانی مانند هزینه ساخت و ساز و یا خرید ملک اعطا می گردد.

در بسیاری از موارد این سوال برای متقاضیان وام مسکن  مطرح می‌شود که چرا با وجود اینکه ملک خریداری شده با استفاده از تسهیلات بانکی تا زمان اتمام دوره بازپرداخت تسهیلات در رهن بانک قرار می‌گیرد و در صورت عدم باز پرداخت اقساط بانک می‌تواند ملک را تملک کند؛ بانک هاباز هم به دلایل مختلف از جمله دشواری مسیر حقوقی تملک این دسته از املاک و  افزوده شدن این گروه املاک به املاک مازاد بانک و مشکلات بعدی برای نگه داری و عرضه آنها  ممانعت کرده و تمایلی به تملک املاک مربوطه به تسهیلات گیرندگان بدحساب ندارند. در صورتی که اطمینان حاصل شود که می‌توانند به طور قطع طلب خود را از تسهیلات گیرندگان در زمان مقرر وصول کنند، به هیچ وجه علاقه‌ای به در رهن قرار دادن املاک برخوردار از تسهیلات وام  مسکن نیز نخواهند داشت.

در نتیجه این موضوع با تدبیر و اندیشه مسئولین و قرار دادن قوانین می توانند مشکلات ضمانت تسهیلات مسکن متقاضیان را برطرف کنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)