هشدار به پیش خریداران واحدهای مسکونی

هشدار به پیش خریداران واحدهای مسکونی
هشدار به پیش خریداران واحدهای مسکونی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، درشرایط بحرانی بازار مسکن، برخی فایل‌های پیش‌فروش با احتمال زیان برای پیش‌خریداران معرفی می‌شوند که در صورت عدم توجه متقاضی به ملاحظات ضروری، این ضرر و زیان قابل توجه است.  آگهی های فروش مسکن...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، درشرایط بحرانی بازار مسکن، برخی فایل‌های پیش‌فروش با احتمال زیان برای پیش‌خریداران معرفی می‌شوند که در صورت عدم توجه متقاضی به ملاحظات ضروری، این ضرر و زیان قابل توجه است.  آگهی های فروش مسکن با ظاهر متفاوتی به بازار عرضه می شوند که در ظاهر هیچ اشاره‌ای از بابت پیش‌فروشی بودن واحد یا واحدهای معرفی شده در این آگهی‌ها نشده است؛ اما در واقع این آگهی‌ها برای فروش واحدهای نیمه‌تمام، که خود درگیر نوسانات بازارهای موازی مانند بازار آهن  و دیگر مصالح ساختمانی است تنظیم و منتشر می شوند.

این موضوع به ویژه در بازار فروش واحدهای مسکونی لوکس بیش از سایر واحدها به چشم می‌خورد. که با شرایط پرداخت مدت‌داراز ۵ ماه تا ۲۴ ماه و بعضا بیشترهمراه است که هیچ اشاره‌ای در این آگهی‌ها به پیش‌فروشی بودن آنها نشده است.یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع ممنوعیت انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان قبل از دریافت مجوز قانونی به واسطه تصویب قانون پیش‌فروش ساختمان است.

کارشناسان معتقدند این گروه از سازنده‌ها و مالکان اگرچه ممکن است اقدام به تعیین نرخ معقول برای فروش هرمترمربع آپارتمان کرده باشند، اما از آنجا بیش از نیمی از مبلغ واحد را در همان ابتدا از خریدار دریافت کرده و زمان تحویل را دست‌کم یک سال بعد اعلام می‌کنند.

پیش‌خرید این گروه از آپارتمان‌ها اغلب به صلاح و نفع اقتصادی پیش‌خریداران نیست. چرا‌که در بسیاری از موارد مبالغی که از پیش‌خریدار دریافت می‌شود به جای آنکه صرف تکمیل واحدهای نیمه کاره شود به سایر بازارهای پر بازده‌ تر همانند سرمایه گذاری در صنعت فولاد و آهن آلات یا سایر صنایع موجود در بورس وارد می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)