همکاری آلمان و اتریش با ایران در فولاد

همکاری آلمان و اتریش با ایران در فولاد

شورمان در تولید فولاد دارای جایگاه بین المللی است به طوری که امروز ایران چهاردهمین فولاد ساز جهان است؛ تولیدات ما در این عرصه تا جایی پیش رفته است کشورهای آلمان و اتریش در حال حاضر آماده همکاری با ایران در این بخش هستند اصطلاح فولاد یا پولاد برای آلیاژهای آهن که بین ۰٫۰۰۲ درصد تا ۲٫۱ درصد وزن خود کربن دارند بکار می‌رود. فولادهای آلیاژی غالباً ...

شورمان در تولید فولاد دارای جایگاه بین المللی است به طوری که امروز ایران چهاردهمین فولاد ساز جهان است؛ تولیدات ما در این عرصه تا جایی پیش رفته است کشورهای آلمان و اتریش در حال حاضر آماده همکاری با ایران در این بخش هستند اصطلاح فولاد یا پولاد برای آلیاژهای آهن که بین ۰٫۰۰۲ درصد تا ۲٫۱ درصد وزن خود کربن دارند بکار می‌رود. فولادهای آلیاژی غالباً با فلزهای دیگری نیز همراهند 

خواص فولاد به درصد کربن موجود در آن، عملیات حرارتی انجام شده بر روی آن و فلزهای آلیاژ دهنده موجود در آن بستگی دارد. فولاد پر مصرف‌ترین فلز صنعتی است و مصرفش پیوسته افزایش می‌یابد. امروزه تولید فولاد جهان نزدیک به هزار و سیصد میلیون تن در سال است. گفته می‌شود فولاد سازی از هندوستان به ایران آمده است، زیرا در دوران باستان، فولاد هندی بنام بوده است. فولاد چند جوشی است. برای ساختن فولاد، کربن آهن خامِ سفید را می‌سوزانند، تا از۵/۳ تا ۶ درصد به ۲/۰ تا ۵/۱ درصد وزنش کاهش یابد، عنصر‌های دیگر را در آن اندازه می‌کنند تا فولاد خواسته شده ساخته شود.

 

بنابراین گزارش، کشورمان در تولید فولاد دارای جایگاه بین المللی است به طوری که در سال 2010 در مقام هفدهم دنیا قرار داشت و امروز ایران چهاردهمین فولاد ساز جهان است؛ تولیدات ما در این عرصه تا جایی پیش رفته است کشورهای آلمان و اتریش در حال حاضر آماده همکاری با ایران در این بخش هستند.

 

این گزارش می افزاید: فریدون بوداغی، عضو هیات علمی دانشگاه دوسلدورف آلمان در این زمینه به ایرنا گفته است: "امروز جمهوری اسلامی زمینه های مختلفی برای فعالیت های معدنی و صنایع مربوطه با کشورهای جهان دارد که فولاد و زغالسنگ از بسترهای مساعدی است که ایران، آلمان و اتریش می توانند فعالیت مشترک داشته باشند. مطالعات نشان می دهد آلمان و اتریش از کشورهای فعال در زمینه زغالسنگ هستند و این بخش معدنی به عنوان یک الگوی همکاری می تواند به مورد اجرا گذاشته شود. آمارها نشان می دهد آلمان و اتریش در استخراج مواد معدنی از کشورهای اروپایی با سابقه به حساب می آیند و اکنون پس از توافق برجام، بستر سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف معادن و صنایع معدنی مساعد است.

 

یادآور می شود: جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین فولادساز جهان محسوب می شود و در منطقه پس از ترکیه قرار گرفته و کشورهای مصر، عربستان، قطر، امارات و ... پشت سر ایران قرار دارند. براساس بررسی های زمین شناسی، ایران با داشتن حدود 60 میلیارد تن ذخیره شناسایی شده که حدود 40 میلیارد تن قطعی و بقیه احتمالی است، در بین 15 کشور شاخص جهان در این بخش جای دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)