وابستگی قیمت مسکن به نرخ ارز

وابستگی قیمت مسکن به نرخ ارز
وابستگی قیمت مسکن به نرخ ارز

آهن پرایس: علی قائدی، معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در صورت ثبات نرخ ارز در سال آتی، پیش بینی می شود قیمت مسکن هم ثابت خواهد ماند و در صورت کاهش نرخ ارز، می توانیم حتی شاهد کاهش قیمت مسکن هم باشیم. علی قائدی در یکی از...

آهن پرایس: علی قائدی، معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در صورت ثبات نرخ ارز در سال آتی، پیش بینی می شود قیمت مسکن هم ثابت خواهد ماند و در صورت کاهش نرخ ارز، می توانیم حتی شاهد کاهش قیمت مسکن هم باشیم. علی قائدی در یکی از برنامه های رادیویی بیان کرد: به علت شرایط حال حاضر اقتصادی آنطور که انتظار می رفت نتوانستیم در حوزه تولید مسکن موفق عمل کنیم اما در این بین هر طرحی که بخواهد به مرحله اجرا برسد هم نیازمند کمک مردم است و هم می بایست توانایی و کمک بانک ها را در این زمینه مورد سنجش قرار داد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال می توان به طرح مسکن ملی اشاره کرد؛ در این طرح مردم می بایست آورده ای داشته باشند و وزارت راه و شهرسازی توانایی پرداخت تمام هزینه ها را ندارد و در این بین متاسفانه شرایط اقتصادی موجب شد مردم در تامین آورده های خود با مشکلاتی مواجه شوند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بلاتکلیفی در تعیین قیمت مسکن

قائدی در رابطه با این موضوع که دخالت دولت موجب بهم ریختگی بازار مسکن شده است یا خیر، اظهار کرد: اگر سال جاری را در نظر بگیریم دولت امسال در حد توان در جهت کمک به خانه دار شدن مردم اقداماتی را انجام داد. از جمله اقدامات طرح مسکن ملی بود و همچنین در جهت هزینه اجاره افرادی که اجاره نشین هستند با وام ودیعه مسکن کمک کرد. این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی گفت: تمام مسئولیت های حوزه مسکن با وزارت راه و شهرسازی می باشد اما منابع مالی ثابتی در اختیار نداریم که بتوانیم به آن اتکا کنیم. البته در این زمینه مجلس شورای اسلامی طرح صندوق ملی مسکن را ارائه داده است که می تواند به ما کمک کند.

 وی در رابطه با تامین مالی این صندوق هم بیان کرد: مالیات هایی که در بخش مسکن اخذ می شود در جهت تامین مالی این صندوق می باشد. این مالیات مسکن پیش تر در موارد دیگری مورد استفاده قرار می گرفت اما قرار بر این شده است تا با این صندوق، این مالیات ها و همچنین اقساط بازگشتی مسکن مهر و پول حاصل از فروش زمین ها به این صندوق بیاید. قائدی در پایان گفت: تا به امروز سازمان یا نهادی که هماهنگ کننده سایر نهادها برای ساخت مسکن باشد وجود نداشت اما خوشبختانه مجلس در این زمینه شورای عالی مسکن را تشکیل داد که تصمیمات اتخاذ شده در این شورا برای تمامی ارگان ها لازم الاجرا می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)