ورق و پروفیل پیشتاز ریزش قیمت

ورق و پروفیل پیشتاز ریزش قیمت

بازار آهن و فولاد در نخستین روز هفته با تداوم روند نزولی نرخ آهن در غالب مبادی فروش همراه بود. شدیدترین افت قیمت در این روز مربوط به بازار ورق و پروفیل بود. قیمت پروفیل 2 میلیمتری بسته به نوع ورق مصرفی به کانال 39 هزار تومان عقب‌نشینی کرد...

گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد در نخستین روز هفته حاکی از تداوم روند نزولی نرخ آهن در غالب مبادی فروش است. طبق آمار شدیدترین افت قیمت در این روز مربوط به بازار ورق و پروفیل بود.

به طوری که قیمت پروفیل 2 میلیمتری بسته به نوع ورق مصرفی بین 39000 تا 42000 تومان اعلام شد این افت قیمت معادل 800 تا 1000 تومان در هر کیلو بود.

قیمت ورق سیاه، قیمت ورق آجدا و انواع ورق گرم در نیز در برخی مبادی فروش با کاهش 500 تا هزار تومانی عرضه شدند و قیمت ورق شیروانی، قیمت ورق روغنی و ورق استیل هم به طور میانگین حدود 500 تومان کاهش قیمت داشت.

قیمت پایه میلگرد آجدار در بازار داخلی بین 24500 تا 25500 تومان اعلام شد. در این بخش نوسان قیمتی قابل توجهی مشاهده نشد. در حالی که اکثر کارخانه‌های تولید میلگرد قیمت محصولات خود را ثابت نگه داشتند، برخی دیگر کاهش جزئی 100 تا 300 تومانی را اعمال کردند. در همین راستا قیمت میلگرد ابرکوه و جهان در محدوده 24.500 تومان اعلام شد و قیمت میلگرد میانه نیز 25.200 تومان اعلام شد.

در بازار تیرآهن نیز شاهد ثبات قیمت در اکثر کارخانه‌ها بودیم؛ با این حال قیمت تیرآهن اصفهان امروز در برخی از بنگاه های تهران بین 30 تا 100 هزار تومان در هر شاخه کاهش یافت و احتمال کاهش بیشتر قیمت تیرآهن وجود دارد.

قیمت نبشی و ناودانی نیز در برخی کارخانه‌ها 100 تا 300 تومان کاهش یافت و قیمت لوله آهنی، قیمت لوله مبلی و سایر لوله‌ها نیز در اکثر کارخانه‌ها بین 500 تا 1000 تومان کاهش یافت.

بازار ارز هم روز گذشته حدود هزار تومان اصلاح شد و در مرز کانال 57 هزار تومان قرار گرفت، به عقیده برخی کارشناسان اگر دلار مدتی در این کانال تثبیت شود احتمالا هدف بعدی کانال 55 هزار تومان خواهد بود اما اگر در کانال فعلی باقی بماند پس از کف‌زنی ممکن است از نیمه‌های خرداد کمی ورق برگردد.

با این حال می‌توان گفت یکی از دلایل ریزش قیمت آهن آلات به ویژه قیمت ورق آهن، ناشی از کاهش نرخ دلار است. از دیگر مؤلفه‌های اثرگذار بر تداوم روند نزولی بازار می‌توان به مداخله بازارساز، سیاست انقباض پولی، سیاست مالیات‌ستانی دولت و اخبار مثبت سیاسی اشاره کرد.

کاهش تقاضا و قیمت آهن اسفنجی در بورس

در معاملات روز شنبه165 هزار تن آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه شد؛ با وجود این، تقاضا برای این محصول فقط 0.8 برابر عرضه بود و 70 درصد از آهن اسفنجی عرضه شده به فروش رسید.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: فرصت طلایی برای خرید میلگرد!

قیمت میانگین موزون هر کیلو آهن اسفنجی در این معاملات 1.6 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافت و به 12497 تومان رسید، این در حالی است که قیمت میانگین موزون معاملات آهن اسفنجی در هفته گذشته 12700 تومان بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)