ورود پلیس فتا به حوزه قیمت گذاری

ورود پلیس فتا به حوزه قیمت گذاری
ورود پلیس فتا به حوزه قیمت گذاری

به گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، اقدامات فوری برای ساماندهی بازار مسکن، قیمت‌ گذاری نامتعارف، واکنش خنثی متقاضیان واقعی به قیمت‌ های فعلی، عدم قطعیت در سطح اقتصاد کلان و انتظارات تورمی در حوزه ساخت و ساز، بازار مسکن را در شرایط مه‌ آلود قرار داده که سیاست‌ گذاران با ساماندهی سایت‌ های فروش ملک...

به گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، اقدامات فوری برای ساماندهی بازار مسکن، قیمت‌ گذاری نامتعارف، واکنش خنثی متقاضیان واقعی به قیمت‌ های فعلی، عدم قطعیت در سطح اقتصاد کلان و انتظارات تورمی در حوزه ساخت و ساز، بازار مسکن را در شرایط مه‌ آلود قرار داده که سیاست‌ گذاران با ساماندهی سایت‌ های فروش ملک در فضای مجازی و اتخاذ مدل‌ های تأمین مالی برای بخش عرضه و تقاضا درصدد غلبه بر شرایط فعلی هستند.
قیمت‌ گذاری‌ های نامتعارف از سوی طرف عرضه، مسکن را برای طرف تقاضا دست‌ نیافتنی کرده است. در هفته‌ های اخیر قیمت‌ های پیشنهادی مسکن در فضای مجازی به طور روزانه بالا می‌رفت تا این‌ که روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با ورود پلیس فتا، دستورالعمل حذف قیمت‌ های بازار خودرو و مسکن به مدیران سایت‌ های واسط ابلاغ شد. با این حال سازندگان مسکن ایجاد موانع متعدد اینچنین را از جمله عوامل رکودزا در حوزه ساخت می‌ دانند.

بنابر اظهارات انبوه‌ سازان فشار مالیاتی، افزایش قیمت مصالح ساختمانی، رشد قیمت زمین و سایر عوامل تأثیرگذار بر حوزه ساخت و ساز طی یک سال گذشته، تأثیر خود را با بروز جهش قیمتی بر سمت تقاضا نشان داده است.  اخیراً نیز بخشنامه‌ ای از سوی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهر سازی به منظور احیای سیاست ارجاع نظارت برای سازمان نظام مهندسی ابلاغ شده که انبوه‌ سازان این موضوع را نوعی توزیع کوپن برای گروهی خاص و مغایر سیاست‌ های کلان دولت ارزیابی می‌کنند.
در روز های اخیر بسته ‌ای را به منظور رونق‌ دهی به این حوزه رونمایی کرد که مهم ‌ترین بخش آن به افزایش سقف تسهیلات ساخت تا ۱۷۰ میلیون تومان و راه‌ اندازی لیزینگ مسکن مربوط است. پیشنهاداتی که در صورت اجرا ممکن است در تسهیل شرایط برای هر دو طرف عرضه و تقاضا مؤثر باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • رضا
    رضا1398/02/15 - 12:07 پاسخ

    سلام به نظر نمی‌رسه این اقدام راه حل مشکل باشه به نظر شما با این راهکار میشه جلوی افزایش قیمت ها رو گرفت ،قبلا این مورد در رابطه با اعلام نرخ دلار صورت گرفت و نتیجه ای در بر نداشت ،راه حل اصلی تلاش دولت برای بالا بردن ارزش پول ملی است یا حداقل جلوگیری از پایین آمدن ارزش ریال در برابر دلار که اکنون معیار تمامی قیمت گذاری ها شده والا این دست اقدامات حتی ممکنه نتیجه برعکس در بر داشته باشه ،