وزنه‌ هایی سنگین در تعیین قیمت مسکن

وزنه‌ هایی سنگین در تعیین قیمت مسکن
وزنه‌ هایی سنگین در تعیین قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، به دلیل حجم بالای مصرف مقاطع فلزی در تولید ساختمان، بخش زیادی از هزینه‌ های ساخت صرف خرید این قطعات می‌ شود. به همین دلیل کوچک‌ ترین افزایش در قیمت پروفیل‌ های ساختمانی مانند تیرآهن، میلگرد، نبشی و دیگر آهن آلاتی...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، به دلیل حجم بالای مصرف مقاطع فلزی در تولید ساختمان، بخش زیادی از هزینه‌ های ساخت صرف خرید این قطعات می‌ شود. به همین دلیل کوچک‌ ترین افزایش در قیمت پروفیل‌ های ساختمانی مانند تیرآهن، میلگرد، نبشی و دیگر آهن آلاتی که معمولاً اسکلت ساختمان را شکل می ‌دهند تأثیر چشمگیری در قیمت مسکن به همراه خواهد داشت.

تیر آهن یکی از مهمترین پروفیل ‌ها در صنعت ساختمان شناخته می‌ شود. حجم استفاده از این محصول به انداز ه‌ای بالا است که حتی کوچکترین تغییر در قیمت تیر آهن موجب اختلاف زیاد در هزینه اجرا خواهد شد. انتخاب مناسب چنین کالای مهمی تاثیر بسیاری در تعیین موفقیت و شکست پروژه خواهد داشت.

با توجه به تغییر شرایط حاکم بر بازار، شاهد نوساناتی در قیمت محصولات فولادی از جمله تیرآهن هستیم که از متریال‌ های اولیه و اساسی در سازه‌ ها به شمار می‌آید. خرید تیر آهن در زمان و با قیمت مناسب می ‌تواند یکی مهمترین از عوامل موفقیت در بازار رقابتی صنایع مختلف باشد.

افزایش قیمت آهن الات آثار روانی نیز به همراه خواهد داشت که موجب افزایش قیمت مصالح دیگر خواهد شد. افزایش ناشی از این اثر به مراتب می ‌تواند شدیدتر از رشد حاصل از اثر مستقیم باشد و ممکن است موجب به وجود آمدن شرایط اضطراری در مسکن شود.

افزایش قیمت آهن تأثیر خود بر قیمت مسکن را با وقفه چند ماهه نشان می ‌دهد. بسیاری از فعالان حوزه مسکن معتقدند افزایش قیمت آهن آلات علاوه بر افزایش آنی قیمت مسکن، در طول همان سال موجب افزایش قیمت مسکن خواهد شد و با یک وقفه زمانی چند ماهه بیشتر تأثیر خود را نشان خواهد داد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)