وضعیت آپارتمان های نوساز شهر تهران

وضعیت آپارتمان های نوساز شهر تهران
وضعیت آپارتمان های نوساز شهر تهران

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بر اساس بررسی های  میدانی فایل‌ های عرضه شده در بازار مسکن پایتخت طی یک هفته اخیر نشان می‌ دهد: حجم  فایل های واحد‌های  نو ساز در میان سایر گروه  های  آپارتمانی با متراژ های‌ های کمتر از ۸۰ متر مربع به شدت کاهش پیدا کرده است...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بر اساس بررسی های  میدانی فایل‌ های عرضه شده در بازار مسکن پایتخت طی یک هفته اخیر نشان می‌ دهد: حجم  فایل های واحد‌های  نو ساز در میان سایر گروه  های  آپارتمانی با متراژ های‌ های کمتر از ۸۰ متر مربع به شدت کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که تقریبا حدود نیمی از واحد های با متراژ بیش از ۹۰ متر مربع، نوساز هستند.

مشاوران املاک مناطق مختلف شهر تهران با تایید این موضوع عنوان می‌ کنند: یکی از مهم ترین دلایل کسری واحد های نو ساز در میان آپارتمان‌ های کوچک و میان متراژ، کمبود عرضه و تقاضای بیش از حد خریداران مسکن این گروه متراژی طی دوره های رونق گذشته بوده است. بنابراین اظهارات فعالان بازار مسکن  حاکی از  افزایش دو برابری قیمت ها در  طی یک سال گذشته می باشد که با  کاهش  قدرت خرید جامعه و عدم تناسب قدرت متقاضیان مصرفی خرید مسکن با شرایط جدید بازار می باشد  بدین ترتیب این اتفاقات سبب گشته تا بخش زیادی از این خریداران امکان خرید واحد های نو ساز با متراژ بالا را نداشته باشند و بخش زیادی از واحد ها چندین ماه بدون متقاضی  برای معامله باقی بماند آن هم در شرایطی که نیاز به مسکن در کشور بسیار مبرم و حیاطی می باشد.

به ویژه آن که قیمت پیشنهادی ارائه شده برای این گروه از آپارتمان‌ های مسکونی نیز در بسیاری مواقع بیش از قیمت میانگین منطقه نیز تعیین می‌گردد.

  مشاوران املاک عنوان می‌ کنند در حال حاضر قیمت پیشنهادی آپارتمان‌ های نو ساز در بسیاری از مناطق پایتخت به یکدیگر نزدیک شده ‌اند و تفاوت اندکی با یکدیگر دارند این در حالی است که آپارتمان ‌های هر منطقه با توجه به ویژگی ‌های جغرافیایی، فرهنگی و ... شرایط متفاوتی از یکدیگر دارند و از این رو باید قیمت‌ گذاری آنها متفاوت از یکدیگر باشد. مخصوصا واحد هایی که بافت فرسوده ی شهری ساخته می شوند باید با نرخی مقطوع تر ارائه گردد تا اقشار ضعیف جامعه  با مشکلات بیشتری برای تامین مسکن خود مواجه نگردند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)