وضعیت بازار آهن پس از تحریم های 13 آبان

وضعیت بازار آهن پس از تحریم های 13 آبان
وضعیت بازار آهن پس از تحریم های 13 آبان

طی چند ماه گذشته بازار آهن آلات کشور دچار نوسانات بسیار زیادی شده که همین اتفاق منجر به ضرر و زیان بسیاری از فعالان در این عرصه گردیده است. بخش بزرگ این ضرر و زیان ها موجب شد تا میزان اعتماد به سرمایه گذاری در این بازار با کاهش مواجه شود؛ بصورتیکه این عدم اعتماد به دیگر بازار ها و صنف ها از جمله فولاد و مسکن نیز منتقل گردید. اعتماد در صنف تهیه فولاد نیز از روش القایی به پایین ترین...

طی چند ماه گذشته بازار آهن آلات کشور دچار نوسانات بسیار زیادی شده که همین اتفاق منجر به ضرر و زیان بسیاری از فعالان در این عرصه گردیده است. بخش بزرگ این ضرر و زیان ها موجب شد تا میزان اعتماد به سرمایه گذاری در این بازار با کاهش مواجه شود؛ بصورتیکه این عدم اعتماد به دیگر بازار ها و صنف ها از جمله فولاد و مسکن نیز منتقل گردید. اعتماد در صنف تهیه فولاد نیز از روش القایی به پایین ترین طبقه یعنی قراضه آهن و در بخش قراضه آهن نیز اعتماد ها به کمترین میزان کاهش یافته است. به عبارتی، قراضه آهن بیشتر از بخش ساخت و ساز تامین می گردد که در حال حاضر با توجه به کاهش قابل توجه میزان ساخت و ساز شاهد کاهش میزان قراضه در کشور نیز هستیم.  

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، کاهش حجم قراضه در پایان موجب شده تا رقابت در بازار با وجود کاهش عرضه، افزایش یابد و خرید و فروش در بازار اهن با ریسک همراه شود. در حال حاضر بسیاری از فروشندگان و خریداران در بازار آهن تمایلی به خرید و فروش در این بازار نشان نمی دهند و عده ای دیگر از روی اجبار اقدام به معامله می کنند. کارخانه های تولید کننده نیز در شرایطی هستند که تولید محصولات فولادیبرایشان به صرفه نبوده و از سویی دیگر تعطیلی نیز ضرر فاجعه باری به دنبال خواهد داشت.

در شرایط فعلی موضوع تحریم های 13 ابان ماه بسیار داغ می باشد و بسیاری از فعالان و کارشناسان بازار در اینباره اظهاراتی داشته اند. برخی بر این عقیده اند که این تحریم ها دیگر تاثیری بر بازار نخواهد گذاشت، چرا که امریکا دیگر چیزی برای تحریم ایران ندارد و وضعیت بازار آهن و دیگر بازار ها از این بدتر نخواهد شد.

در مقابل گروه دیگری از کارشناسان بر این عقیده اند که تحریم ها نفتی موجب خواهد شد تا در کشور با کمبود مواد اولیه مواجه شویم که همین امر افزایش نرخ ها و دیگر اتفاقات را به دنبال خواهد داشت. اما موضوعی که وجود دارد این است که در حال حاضر با توجه به و.رود به فصل پاییز و شروع بارندگی ها، میزان ساخت و ساز در کشور با کاهش مواجه خواهد شد که در این صورت امکان مازاد عرضه وجود دارد. همچنین عدم صادرات نیز از دیگر دلایل مازاد عرضه در کشور می باشد که چنانچه رخ دهد امکان ثبات یا کاهش قیمت آهن آلات وجود دارد. البته نمی توان موضوع تحریم ها را در نظر نداشت چرا که این تحریم ها نه تنها بر بازار اهن، بلکه بر دیگر بازار ها نیز اثر خواهد گذاشت.

این تنها پیش بینی از وضعیت بازار ها پس از 13 ابان می باشد و هیچ قطعیت در رخ دادن این اتفاقات وجود ندارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)