وضعیت بازار رهن و اجاره مسکن

وضعیت بازار رهن و اجاره مسکن
وضعیت بازار رهن و اجاره مسکن

آهن پرایس: بر اساس آمار و بررسی های صورت گرفته، مشاوران املاک همچون بسیاری از مشاغل از نیمه فروردین ماه تا هفته های اخیر به صورت اجباری تعطیل بودند و همین موضوع مشکلات زیادی را برای افرادی که به دنبال خرید و رهن و اجاره بودند به وجود آورده بود. از جمله...

آهن پرایس: بر اساس آمار و بررسی های صورت گرفته، مشاوران املاک همچون بسیاری از مشاغل از نیمه فروردین ماه تا هفته های اخیر به صورت اجباری تعطیل بودند و همین موضوع مشکلات زیادی را برای افرادی که به دنبال خرید و رهن و اجاره بودند به وجود آورده بود. از جمله موانع و مشکلاتی که برای مستاجران طی هفته های گذشته ایجاد شده بود می توان به سرگردانی مستاجران در سطح شهر، تعیین نرخ اجاره بها و همچنین رهن در دنیای مجازی، نبود فایل های متعدد، عدم همکاری مالکان بای بازدید خانه و... اشاره کرد.

به واسطه اینکه در آستانه فصل جابجایی ها قرار گرفته ایم، بازگشایی واحدهای صنفی مشاوران املاک از هفته قبل این امید را ایجاد کرده است که فایل های مناسبی در بازار پیدا شود. در همین خصوص رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد: طی یک سال ونیم گذشته شاهد تعطیلی در بسیاری از اصناف و مشاغل بوده ایم و باید به این نکته نیز توجه کرد که این موضوع در صنف مشاوران املاک تاثیرگذار بوده و همچنان شاهد رکود در بازار هستیم.

مصطفی قلی خسروی گفت: با توجه به اینکه در فصل اجاره مسکن قرار گرفته ایم، از ستاد کرونا و همچنین رئیس اتاق اصناف درخواست کردیم که بتوانیم به بازگشایی واحدهای صنفی خود اقدام کنیم تا بدین واسطه مستاجران بیش از این دچار مشکل نشوند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: اوضاع وخیم بازار مسکن

وی تاکید کرد: طی مدت زمان هفته های گذشته برای برخی از مستاجران حکم تخلیه صادر شده است و امیدواریم با بازگشایی مجدد واحدهای صنفی مشاوران املاک بتوانیم به مستاجرانی که در شرایط نامناسبی قرار گرفته اند، خدمات مناسبی ارائه دهیم.

قلی خسروی دررابطه با تعیین قیمت های مجازی عجیب برای رهن و اجاره مسکن در مناطق مختلف پایتخت اظهارکرد: در گرانی قیمت مسکن  و همچنین مشخص کردن نرخ های بالای رهن و اجاره املاک، بنده و همکارانم هیچگونه دخالتی نداشته ایم و سیاست گذار بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی می باشد، اما تعطیلی مشاوران املاک باعث شد مجازی ها در بازار مسکن تاثیر بگذارند. وی در این رابطه تاکید کرد: به مراتب از دادستان درخواست کرده ایم که اجازه ثبت قیمت املاک در دنیای مجازی صادر نشود؛ چرا که سال گذشته با اعمال این موضوع با آرامش نسبی در بازار مسکن مواجه بودیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در رابطه با وضعیت بازار رهن و اجاره گفت: دلالان با مشاوران املاک یکسان نبوده، مشاوران املاک همواره آورنده قیمت های پایین بوده اند چون به واسطه پایین بودن قیمت ها، رونق در بازار کاری ما بیشتر و بهتر خواهد شد و از سوی دیگر هرچه قیمت ها در بازار مسکن صعودی باشد، کار ما با کسادی بیشتری مواجه خواهد شد. وی در پایان گفت: به واسطه تعطیلات طولانی مدت بازار همچنان در انتظار به سر می برد و شاهد رونق در معاملات مسکن نمی باشیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)