وضعیت بازار مسکن در سال 98

وضعیت بازار مسکن در سال 98
وضعیت بازار مسکن در سال 98

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، گزارش های میدانی حاکی از این است که بازار مسکن روزهای خوبی را سپری نمی کند، به گونه ایی که وضعیت بازار به سال های ابتدایی دهه نود بازگشته است بدین گونه که همگام با جهش قیمت مسکن، حجم معاملات آن کاهش یافته است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، گزارش های میدانی حاکی از این است که بازار مسکن روزهای خوبی را سپری نمی کند، به گونه ایی که وضعیت بازار به سال های ابتدایی دهه نود بازگشته است بدین گونه که همگام با جهش قیمت مسکن، حجم معاملات آن کاهش یافته است. این اتفاق در شرایطی است که در نیمه دوم سال گذشته نشانه‌ های رونق در بازار مسکن خودی نشان داده است، اما با افزایش چشمگیر قیمت‌ ها و افت توان اقتصادی خانوارها برای خرید مسکن در سال‌ جاری بازار وارد دوره رکود تورمی شده است. گفته کارشناسان اقتصادی بازار مسکن تحول درشرایط  کنونی بازار مسکن  تا نیمه دوم سال 98 نیز تغییری نخواهد یافت.

با توجه به اظهارات وزیر جدید راه و شهر سازی پیرامون آغاز تدوین و اجرای سیاست ‌هایی برای خروج بازار مسکن از رکود باز هم درک روزنه ای نور جهت خروج از رکود بازار بسیار سخت است.اگرچه وعده ی سیاست‌ هایی که انتظار می‌رود طی 3 سال باقیمانده از عمر دولت دوازدهم عملیاتی شوند و روز های خوش رونق را بازگردانند  و بسیاری از متقاضیان خرید مسکن را صاحب خانه کنند بسیار زیاد است و به کرات به گوش می رسد اما دریغ از حمایتی  بخش خصوصی و ارایه مشوق‌ های خاص به فعالان این بخش در بهبود وضعیت ساخت و ساز مسکن که  بیش از 97 درصد از ساخت و ساز‌ها برعهده ی آن  است.

 بحث افزایش تولید مسکن با سوق دادن منابع مالی  مناسب به آن  محقق می شود تا به وسیله آن حداقل بتوان نیاز جامعه به واحد های استیجاری به کاهش داد. ناگفته نماند که بازار اجاره یکی از بخش‌ های مهم بازار مسکن است و باید تکنیک مشخصی برای این بازار در نظر گرفته شود که یکی از این تکنیک ها، اقدام به ساخت و ساز مسکن است که این موضوع هم به بخش ملکی و هم به بخش استیجاری کمک می کند، چون با کاهش ساخت و ساز، تعادل میان عرضه و تقاضا از میان می‌ رود و بازار ملک و به تبع آن بازار اجاره با مشکل مواجه می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)