وضیعت بازار مسکن در اواسط فصل پاییز

وضیعت بازار مسکن در اواسط فصل پاییز
وضیعت بازار مسکن در اواسط فصل پاییز

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، حجم معاملات در این فصل همانند ماه نیمه تعطیل سال، فروردین ماه بسیار کم بوده است و همین امر بازار مسکن را نیز به حالت نیمه تعطیل تبدیل کرده است.جدید ترین آمار رسمی از وضعیت معاملات مسکن در پایتخت نشان می‌دهد تعداد معاملات خرید آپارتمان در آبان ماه ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، حجم معاملات در این فصل همانند ماه نیمه تعطیل سال، فروردین ماه بسیار کم بوده است و همین امر بازار مسکن را نیز به حالت نیمه تعطیل تبدیل کرده است.جدید ترین آمار رسمی از وضعیت معاملات مسکن در پایتخت نشان می‌دهد تعداد معاملات خرید آپارتمان در آبان ماه امسال برای ششمین ماه متوالی دچار افت شد و به کمترین میزان خود طی دست‌کم چهار سال گذشته رسیده است. طی ۴ سال گذشته، به استثنای ماه‌های فروردین و مهر۹۵، کاهش حجم معاملات خرید آپارتمان به کمتر از ۱۰ هزار فقره، بی‌سابقه بوده است و رکود جدیدی در ثبت معاملات محسوب می شود.

آبان سال گذشته میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران کمتر از ۵ میلیون تومان یعنی ۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان بود. اما اواخر سال 96 قیمت ها به طور ناباورانه ای افزایش یافت تا در مهر و آبان سال 97 طبق پیش بینی کارشناسان مسکن، کاهش شیب رشد قیمت مسکن به تدریج و با ورود بازار معاملات ملک به نیمه‌دوم سال تداوم یافت و شیب رشد قیمت در میانه پاییز نسبت به مهرماه تقریبا ثابت شد.

از دلایل کاهش حجم معاملات می توان به کم بودن نسبت فایل‌های فروش آپارتمان به حجم تقاضای موجود برای خرید مسکن اشاره داشت که عبارتی اگرچه تعداد متقاضیان خرید مسکن در شهر تهران در میانه پاییز به میزان قابل‌توجهی کم شده است اما میزان کاهش تعداد فایل‌های مناسب برای خرید از سوی عرضه‌کنندگان ملکی نیز چشمگیر و به مراتب بیش از کاهش تعداد متقاضیان بوده است.

با بررسی بیشتر متوجه خواهیم شد که نه تنها حجم تقاضای مصرفی کاسته شده است بلکه حجم تقاضای سفته‌بازی نیز به دلیل نبود چشم‌انداز کسب سود قابل‌توجه در کوتاه‌مدت از بازار ملک با افت قابل‌توجهی همراه شده و در مرتبه بعدی تقاضای سرمایه‌ای در بازار مسکن نیز افت کرده است.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)