پرداخت وام مسکن با سود منفی

پرداخت وام مسکن با سود منفی
پرداخت وام مسکن با سود منفی

پس از انتشار اخبار تأسیس بانکی جدید با شرایط ویژه در اخذ سود منفی 0.5 برای تامین مسکن در کشور دانمارک، که با ابتکار عمل خود در این نوع سپرده‌گذاری توجه جمع کثیری از مخاطبان جامعه را به سوی خود جلب کرده است...

پس از انتشار اخبار تأسیس بانکی جدید با شرایط ویژه در اخذ سود منفی 0.5 برای تامین مسکن در کشور دانمارک، که با ابتکار عمل خود در این نوع سپرده‌گذاری توجه جمع کثیری از مخاطبان جامعه را به سوی خود جلب کرده است، سبب غافلگیری و تعجب ساکنین کشورهای بسیاری شد. این همان نیاز اصلی کشورهایی می باشد که با تداوم یافتن سیر صعودی قیمت ها و اوج گیری بیش از پیش تورم در آنها نه تنها فشار اقتصادی مضاعفی را بر دوش اقشار ضعیف می گذارد بلکه سایر سطوح طبقاتی نیز از آسیب های آن در امان نیستند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، ایران به نسبت دورافتاده تر از برخی روندهای عمومی دنیا می باشد و همین امر سبب گشته است تا موجی از ناامیدی و یأس نشأت گرفته از این نوع سیاست‌ها و رویدادهای مالی خارجی در میان متقاضیان خرید مسکن در کلان شهر های کشور رواج یابد.

از یک سو پیش‌بینی سیاست‌گذاری های پولی و مالی برای سال‌های آتی با رواج ارزهای رمزنگار در کشور بیش از پیش دشوار شده است و از سوی دیگر تصور سپرده‌گذاری با نرخ منفی در ایران به قدری دور از ذهن می باشد که حتی نمی توان تصویری از وام‌گیری به نرخ منفی نیز برای آینده  متصور بود.

در کشوری که بانک‌ها هنوز با نرخ بیست درصد سپرده گذاری می کنند و با بیست و چهار درصد تسهیلات می‌دهند، خبر سپرده‌گذاری با نرخ سود منفی به قدری غافلگیرکننده بوده است که رویای وجود بانکی مشابه بانک دانمارکی یوسکی Jyske  که وام خرید مسکن ده‌ساله با سود منهای نیم درصد دهد رویای مضحکی برای متقاضیان بازار مسکن می باشد.

منتقدان به ارایه وام با نرخ سود منفی معتقدند که فعالیت برخی مجموعه ها چون صندوق‌های بازنشستگی که ناچارند برای حفظ نقدینگی اوراق قرضه نگاه‌ دارند، با نرخ منفی سود دچار مشکل می شوند و نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)