چالش های بازار مسکن

چالش های بازار مسکن
چالش های بازار مسکن

 به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در میان نیاز های اساسی انسان مسکن از توجه خاصی برخوردار است. نیازی که تامین آن با موانع و پیچیدگی‌های فراوانی از سوی گروه‌های ضعیف جامعه...

 به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در میان نیاز های اساسی انسان مسکن از توجه خاصی برخوردار است. نیازی که تامین آن با موانع و پیچیدگی‌های فراوانی از سوی گروه‌های ضعیف جامعه (از حیث اقتصادی) و بعضا طبقات متوسط جامعه روبه‌رو است.

بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی در کشور چه برای مستأجران و چه برای مالکان صرف تأمین مسکن می شود، چرا که هر دو گروه  هزینه های زیادی را از جهت پرداخت اجاره و یا خرید ملک متحمل می شوند،

 تجربه ثابت کرده است که هرچه تقاضا و نیاز عمومی به امری بیشتر باشد زمینه ی سوداگری در آن شدت می یابد دقیقا مشابه آنچه در بازار مسکن کنونی به چشم می خورد.در چنین شرایطی تقسیم بندی مسکن به دو دسته ی مصرفی و سرمایه ای بیشتر مشهود می شود، مسکن مصرفی برای ایجاد سرپناه خانواده مهیا شده و مسکن سرمایه ای برای حفظ ارزش پول در جهش تورم اقتصادی تهیه می شود با امید این که با خروج بخش مسکن از تورم، بیشترین ارزش افزوده را نصیب سرمایه گذاران در حوزه بکند.

وجود مشکل در بخش مسکن تنها منوط به ایران نمی شود و در بسیاری از کشورها حتی توسعه یافته نیز می توان اختلالاتی در این حوزه مشاهده کرد، مشکلاتی که برای خروج از آن ها طرح ها و تمهیدات زیادی از جانب دولتمردان و دستگاه های به اجرا گذاشته شده است، که تا کنون نتوانسته است رهایی از مشکلات را در پی داشته باشد.

می توان به مسکن مهر در داخل کشور در جهت تامین مسکن اجتماعی برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه توسط مسئولان اشاره داشت که، علاوه بر اینکه نتوانست مشکلی از بعد تامین مسکن این قشر حل کند بلکه مشکلات بیشتری را نیز برای این خانوارها و اقتصاد کشور ایجاد کرد.

بهترین طرح در چنین شرایطی که، بازار را فعالیت های سوداگرانه در برگرفته است،خروج مسکن از حالت سرمایه ای و نزدیکتر کردن آن به بعد مصرفی می باشد. چرا که وقتی بازار با شرایط فزونی تقاضا بر عرضه مواجهه گردد، بهای آن روند صعودی را طی می کند و زمینه سود جویی سوداگران مهیاتر می شود.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)