چشم انداز قیمت مسکن در سال 98

چشم انداز قیمت مسکن در سال 98
چشم انداز قیمت مسکن در سال 98

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با توجه به اینکه در سال ۹۷ افزایش قیمت‌ ها در بازار مسکن با شیب بسیار تند جلو رفت و از قدرت خرید مردم بسیار فاصله گرفت، قطعا شرایط در بازار به گونه‌ ای پیش خواهد رفت که قیمت‌ ها در بلند مدت با قدرت خرید مردم کمی تناسب پیدا کند...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با توجه به اینکه در سال ۹۷ افزایش قیمت‌ ها در بازار مسکن با شیب بسیار تند جلو رفت و از قدرت خرید مردم بسیار فاصله گرفت، قطعا شرایط در بازار به گونه‌ ای پیش خواهد رفت که قیمت‌ ها در بلند مدت با قدرت خرید مردم کمی تناسب پیدا کند.
بنا بر اظهارات کارشناسان بازار مسکن در خصوص چشم انداز قیمت مسکن در سال ۹۸ بیان کردند، بعید به نظر می رسد شیبی که بازار مسکن در سال ۹۷ تجربه کرد در سال آینده هم چنان ادامه پیدا کند یا در برهه‌ های مختلف مشابه آن را تجربه کند. احتمالا از حوالی تابستان سال ۹۸ آرام آرام شاهد رکود بیشتری در بازار مسکن خواهیم بود و از شیب قیمت ‌ها نیز کاسته خواهد شد. البته منظور از کاهش شیب قیمت‌ ها به هیچ وجه شیب تند کاهش قیمت را تجربه نمی کند و صرفا قیمت‌ ها به میزان کمتری افزایش پیدا خواهند کرد.
اینکه کارشناسان اظهار دارند کاهش تورم ایجاد خواهد شد به این دلیل است که به نظر می‌ آید با توجه به برنامه‌ های دولت، در این زمان با کاهش تورم مواجه خواهیم شد و این مسئله بر بازار مسکن هم تاثیر خواهد گذاشت. البته مشخص نیست که این کاهش تورم مسکن تا چه اندازه باشد. ممکن است به میزان نرخ تورم باشد یا کمتر از نرخ تورم خواهد بود.
با این حال اصلا نمی ‌توان انتظار کاهش قیمت‌ ها را داشت و بدون شک یک موج روانی افزایشی که حاصل کار سودجویان می باد نیز می باشد را می توان متصور بود، ولی این افزایش قطعا به اندازه سال ۹۷ نخواهد بود. زیرا به هر حال مادامی که تورم در کشور وجود داشته باشد، مسکن هم متناسب با آن یا بعضا کمتر از ان قیمتش افزایش پیدا می‌ کند. اما اتفاقی که رخ داده این است که در سال ۹۷ قیمت مسکن خیلی فراتر از نرخ تورم افزایش پیدا کرد به همین دلیل در حال حاظر پیش‌ بینی می‌ شود که سال آینده این رشد یا همپای تورم باشد یا مقداری کمتر از آن است.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)