کاهش آگهی در بازار اجاره مسکن

کاهش آگهی در بازار اجاره مسکن
کاهش آگهی در بازار اجاره مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضیت بازار مسکن، فایل اجاره واحد های مسکونی در برخی مناطق نسبت به تابستان سال گذشته و برخی سال‌ های اخیر کاهش یافته است، تحقیقات میدانی از وضعیت بازار اجاره مسکن نشان می‌ دهد در حالی‌که بازار مسکن در آستانه شروع...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضیت بازار مسکن، فایل اجاره واحد های مسکونی در برخی مناطق نسبت به تابستان سال گذشته و برخی سال‌ های اخیر کاهش یافته است، تحقیقات میدانی از وضعیت بازار اجاره مسکن نشان می‌ دهد در حالی‌که بازار مسکن در آستانه شروع ماه دوم از فصل اوج جا به‌ جایی‌ ها در بازار اجاره قرار دارد و در این مقطع زمانی معمولا حجم فایل عرضه شده به بازار اجاره قابل‌ توجه است اما هم ‌اکنون فراوانی تعداد فایل‌ های اجاره مسکن در بازار به نسبت سال قبل و برخی از سال‌ های گذشته نیست.
در واقع در برخی از مناطق شهر تهران و در برخی از محلات این مناطق برخی از مستاجران و متقاضیان اجاره مسکن با کمبود فایل مناسب برای اجاره مواجه هستند که این موضوع در کنار اعلام برخی نرخ‌ های نا متعارف و غیر واقعی از سوی موجران به مشکل دوم افرادی تبدیل شده است که این روز ها در جست و جوی مسکن استیجاری هستند.
اولین علت این موضوع به اعلام قیمت‌ های غیر واقعی و نا متعارف از سوی موجران در بازار اجاره برخی از محلات شهر تهران در برخی از واحد ها مربوط می ‌شود که به دلیل نبود کشش جهش قیمت در بازار اجاره و افزایش نا متعارف نرخ اجاره در این مناطق، این فایل ‌ها عملا از دایره انتخاب مستاجران خارج شده ‌اند و بود و نبود آنها چندان تفاوتی ندارد.
دلیل دوم به تلاش عمده موجران و مستاجران برای تمدید قرار دادهای اجاره مسکن سال گذشته مربوط می‌شود، هم ‌اکنون به دلیل وجود جو هیجانی در بازار اجاره و اقدام برخی موجران به اعلام نرخ‌ های غیر واقعی، به دلیل عدم کفایت مالی مستاجران برای پذیرش نرخ‌ های اعلام شده، عمده مستاجران تمایل به تمدید قرارداد های سال گذشته با نرخ متعارف دارند.
اتفاقا بخش قابل‌ توجهی از موجران نیز با این موضوع موافقت دارند، چرا که در صورت تخلیه واحد و ارائه قیمت غیر واقعی ممکن است واحد آنها در بازار اجاره از سوی مستاجران مورد استقبال واقع نشده، بنا بر این به دلیل طولانی شدن مدت زمان خالی ماندن واحد، موجر متقبل ضرر و زیان شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)