کاهش تولیدات ذوبی در بازار آهن

کاهش تولیدات ذوبی در بازار آهن
کاهش تولیدات ذوبی در بازار آهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، شنیده ها حاکی از تکاپوی ذوب آهن در تامین مواد اولیه می باشد.کمبود سنگ آهن در شرایط فعلی سبب شده است تا نیمی از ظرفیت تولید این کارخانه به نام خالی مانده و وضعیت اقتصادی سختی را برای بازار محصولات تولیدی آن مهیا کند...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، شنیده ها حاکی از تکاپوی ذوب آهن در تامین مواد اولیه می باشد.کمبود سنگ آهن در شرایط فعلی سبب شده است تا نیمی از ظرفیت تولید این کارخانه به نام خالی مانده و وضعیت اقتصادی سختی را برای بازار محصولات تولیدی آن مهیا کند. باتوجه به مشکلاتی چون تحریم ها و محدودیت های صادراتی ذوب اهن در سال گذشته به عنوان صادرکننده نمونه مطرح شد و توانست در هشت ماه اولیه سال 97 به میزانی بلغ بر 130 هزار تن محصول فرعی صادر کند.افتخارات این چنینی از این کارخانه سبب گشته است تا در سال جاری مهم ترین دغدغه مدیریت ذوب آهن تامین مواد اولیه به خصوص مواد آهن دار و زغال سنگ باشد که در صورت تامین پایدار مواد اولیه مورد نیاز، تولید محصولات ذوبی می تواند به بالاترین میزان خود برسد.

مشکل تامین مواد اولیه برای ذوب آهن نشات گرفته از سوء مدیریت و تصمیمات ناکارآمد در حوزه واگذاری معادن در دوره های مختلف می باشد و جای بسیار تاسف دارد که شرکتی که در دهه 40 معادن اصلی کشور را اکتشاف، تجهیز و ساماندهی کرده است  و از پایه‌گذاران فعالیت‌های مدرن معدنی کشور بوده است در حال حاضر به دلیل همین سیاست های نادرست در واگذاری معادن با مشکلات بی شماری در تامین مواد اولیه تولیدات خود مواجه گشته است این در حالی است که سنگ آهن در کشور به صورت خام فروخته و حتی صادر نیز می گردد.

از دیگر مشکلات ذوب آهن  می توان به رقبایی که با امتیاز استفاده از یارانه انرژی ، توان بیشتری برای خرید سنگ آهن داشته و یا واردات زغال سنگ به دلیل عدم مرغوبیت تولید داخل اشاره داشت که سبب گشت تا مدیریت شرکت، تصمیم به ایجاد و بهسازی زنجیره تأمین بگیرد و  مذاکراتی را برای تملک معادن و محدوده‌های معدنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو ترتیب دهد ضمن آنکه در زمینه معادن زغال‌سنگ نیز همین رویه مورد نظر و در حال بررسی می باشد. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای تأمین پایدار کک متالورژی خارجی و زغال‌سنگ از مسیرهای مطمئن در حال انجام است که با حمایت دولت می توان به آینده تولیدات با کیفیت بیشتر این کارخانه هم چون میلگرد و تیر آهن امیدوار بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (4)

  • محمد
    محمد1398/02/07 - 17:11 پاسخ

    این شیوه تحریک دیگه جدیده ظاهراً روش های قدیمی دیگه کارایی نداره ،!!

  • علی
    علی1398/02/07 - 13:26 پاسخ

    برای ساخت خانه ام که آلونکی بیش نبود دیگه اهن بخرم?نخرم?را باید بزارم کنار .با این افزایش قیمتها توی این فکر باشم که از گرسنگی نمیرم وزندگی عادی رو یک طوری حفظ کنم .افسانه ساخت خانه به تاریخ پیوست.الان حس قحطی زدگان سومالی را کاملا درک میکنم.من هم جزو ضعفا شدم و قانون ضعیفان محکوم به مرگ با درد تورم میباشد.

    • مهدی
      مهدی1398/02/07 - 16:28

      😢😢😢😢

  • محمد
    محمد1398/02/07 - 09:36 پاسخ

    با سلام.حتما دوباره باید منتظر افزایش قیمتها باشیم. اره پرایس؟