کاهش جذابیت خرید ملک

کاهش جذابیت خرید ملک
کاهش جذابیت خرید ملک

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، نتایج تحقیقات میدانی در این حوزه حاکی از آن  است که انتظارات سه ضلع بازار معاملات یعنی خریدار، فروشنده و واسطه‌های ملکی، از حالت تداوم یا تکرار جهش قیمت مسکن به سمت نوسان محدود در فصل تابستان، چرخش کرده است. در برخی مناطق کلیدی، حتی انتظار ثبات قیمتی به‌ وجود آمده است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، نتایج تحقیقات میدانی در این حوزه حاکی از آن  است که انتظارات سه ضلع بازار معاملات یعنی خریدار، فروشنده و واسطه‌های ملکی، از حالت تداوم یا تکرار جهش قیمت مسکن به سمت نوسان محدود در فصل تابستان، چرخش کرده است. در برخی مناطق کلیدی، حتی انتظار ثبات قیمتی به‌ وجود آمده است.
کاهش درجه جذابیت خرید ملک در بین سفته‌ بازها نیز دومین علامت امیدوارکننده است. با این حال در تصویر ذهنی بازیگران بازار از فاز معاملات در تابستان پیش‌ رو، رکود اساسی شکل گرفته که براساس آن انتظار می ‌رود حجم خرید و فروش‌ها از زمان پیش ‌رکود نیز کمتر شود. مناطق تهران را می‌توان به لحاظ رفتار و جنس تقاضای مسکن، متراژ و سن بنای مورد جست‌ وجو قرار داد و همچنین بودجه خریداران به ۴ دسته تقسیم کرد. در مناطق جنوبی و مرز دو نیمه شمال و جنوب شهر با توجه به وابستگی زیاد خریداران به وام مسکن، بی اثری سطح فعلی تسهیلات خرید به تشدید خروج تقاضا از بازار این مناطق دامن زده است.
کمتر از ۱۰ روز مانده به آغاز فصل اوج جا به‌ جایی‌ ها در بازار مسکن، ۶ علامت جدید از شرایط تابستانی بازار املاک مسکونی رصد و معاملات ملک با مناسبات جدید یا انتظارات تازه و رفتار متفاوت مواجه شد. بررسی‌ها درباره چشم‌ انداز تابستانی بازار مسکن با استناد به برآیند نگاه خریداران، فروشندگان و واسطه‌های بازار مسکن نشان می‌دهد، شمارش معکوس آغاز فصل اوج نقل و انتقالات در بازار ملک در حالی آغاز شده است که دو دسته علائم مثبت و امیدوار‌کننده در کنار دو گروه از علائم نگران ‌کننده منجر به ایجاد نوعی انتظار میانه از بابت تغییرات قیمتی در بازار معاملات واحدهای مسکونی شده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد هم‌ اکنون هر سه ضلع اصلی بازار معاملات مسکن که شامل خریداران، فروشندگان و واسطه‌های معاملات ملک می باشند، تحت ‌تاثیر سه گروه از علائم مثبت و امیدوار‌کننده قرار گرفته اند و ثبات چندانی ندارند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)