کاهش قیمت ها در بازار مسکن

کاهش قیمت ها در بازار مسکن
کاهش قیمت ها در بازار مسکن

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به دنبال انتظارات تورمی در بازار مسکن که از ابتدای تیر ماه اتفاق افتاده، فضای ذهنی به سمت کاهش قیمت ‌ها متمایل شده است و خرید و فروش سفته‌ بازانه در بازار مسکن پایتخت به طور کامل متوقف شده است...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به دنبال انتظارات تورمی در بازار مسکن که از ابتدای تیر ماه اتفاق افتاده، فضای ذهنی به سمت کاهش قیمت ‌ها متمایل شده است و خرید و فروش سفته‌ بازانه در بازار مسکن پایتخت به طور کامل متوقف شده است. برخی از دفاتر املاک شهر تهران اظهار دارند که ایجاد ثبات قیمتی در بازار  ارز، خروج دلالان از بازار ملک را در پی داشته و خریداران مصرفی در انتظار کاهش قیمت‌ ها به سر می‌ برند.
اطلاعات رسیده حاکی از آن است که اولین نشانه‌ های شکست مقاومت مالکان در حال بروز است و روز به روز به تعداد فروشندگان پول لازم که املاک خود را زیر قیمت، فایل می‌ کنند افزوده می‌ شود. سال گذشته به دلیل رشد خرید و فروش از سوی واسطه‌ گران، نمای کلی بازار مسکن، صعودی بود و پیش‌ بینی ‌ها از افزایش قیمت منجر به رشد بازار می‌ شد که تا انتهای خرداد ماه ۱۳۹۸ ادامه یافت. هر چند معاملات در بازه ۱۵ ماهه افت شدیدی کرده بود اما رکود تورمی در بازار حاکم بود.
با این حال از ابتدای تیر ماه، دفاتر مشاور املاک ایجاد رکود کامل در بازار خرید و فروش به همراه روند کاهنده قیمت ‌ها را تایید کرده‌ اند. بنابر اظهارات یکی از مشاوران املاک که در محدوده مناطق ۱۳، ۱۴ و ۱۵ فعالیت دارد، خرید و فروش مسکن متوقف شده است. البته قیمت معاملات قطعی به طور کلی پایین نیامده اما برخی فروشندگان پول لازم فایل خود را بعضا تا متری ۲ میلیون تومان زیر قیمت عرضه کرده‌ اند. این مساله باعث شده تا حد انتظارات در بازار مسکن، کاهشی شود. از این رو وزیر راه و شهر سازی در مورد آخرین وضعیت قیمت مسکن اعلام کرد: قیمت مسکن و روند شتابان آن با افت مواجه شده است و در سطح کشور شاهد وادادگی قیمت مسکن هستیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)