کاهش نسبی قیمت مسکن در آذر ماه

کاهش نسبی قیمت مسکن در آذر ماه
کاهش نسبی قیمت مسکن در آذر ماه

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، روند افزایش قیمت ها در حوزه مسکن در آذر ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته اندکی آرام تر شده و شاهد کاهش قیمت در حوزه مسکن بوده ایم...


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، روند افزایش قیمت ها در حوزه مسکن در آذر ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته اندکی آرام تر شده و شاهد کاهش قیمت در حوزه مسکن بوده ایم.

با اندکی بررسی در تغییرات منطقه ای قیمت مسکن در بازهای زمانی چند ماهه می توانیم شاهد کاهش شیب رشد قیمت مسکن در ماه جاری نسبت به چند ماه اخیر در شهر تهران باشیم.که البته این کاهش در مقابل روند صعودی قیمت ها و ثبات کنونی در بازار مسکن بسیار ناچیز است.

به سادگی می توان دریافت که شوک افزایش بهای مسکن در سال جاری نتوانست این بازار را  مشابه سال 91که شاهد جهش 70درصدی بهای مسکن و در پی آن افزایش ثبت معاملات ملکی بوده ایم، رو به رو کند.

یکی از دلایل کاهش معاملات در حوزه مسکن عدم وجود قدرت خرید در کشور است که در پی کاهش ارزش پول ملی و ورود تقاضای سرمایه ای در بازار مسکن و سایر بازارهای موازی به وجود آمده است.

در آبان ماه سال جاری قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بود که نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش ۹۱ درصدی نشان می‌دهد. این پرش قیمتی باعث شده تا معاملات ۵۴ درصد افت کند.

 رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اذعان داشت که: : از انتهای سال گذشته مردم سپرده‌های خود را از بانک بیرون کشیدند و به خرید ارز، طلا و مسکن رو آوردند. در این مقطع زمانی برخی سرمایه‌گذاران به قصد فروش یا اجاره اقدام به خرید مسکن کردند. اما هم‌اکنون بازار به سمت مصرف‌کنندگان واقعی رسیده و پیش‌بینی این است که بازار ملک تا پایان سال به ثبات قیمتی برسد و احتمال افزایش قیمت‌ها بعید است. سپس متقاضیان واقعی به تدریج وارد بازار مسکن می‌شوند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)